Не е тайна, че договорите за инженерна помощ на трети страни са също толкова важна част от бизнеса на Lotus Cars, колкото и самото производство на автомобили. Ако не и по-важно. От това печелят и клиентите, тъй като в допълнение към модифицираните си автомобили те получават и добър маркетингов инструмент.
В историята са известни няколко такива примера - като започнем от забележителния седан Opel Omega, минев през първата Tesla и стигнев до скромното купе Isuzu Impulse, за чието създаване инженерите на Lotus оказват сериозна помощ. Има обаче и някои проекти, които не са широко рекламирани и дори са пазени в тайна. Днес ще стане дума за тях.
Тайните проекти на Lotus (ГАЛЕРИЯ):
Днес Rolls-Royce разполага със серийно електрическо купе Spectre, а Lotus произвежда кросоувъра Eletre и хиперколата Evija, задвижвани от батерии и това не шокира никого. Такива са времената. През 2011 г. обаче концептуалният седан Rolls-Royce 102EX представляваше истинско предизвикателство за обществеността - Phantom, който се зарежда от контакта.
Именно инженерите на Lotus помагат за създаването на най-тихите Rolls-Royce. Има известна ирония във факта, че компания, която е прекарала цялата си история в преследване на максимално намаляване на теглото, се е заела да направи много тежка кола още по-тежка.