Не е тайна, че договорите за инженерна помощ на трети страни са също толкова важна част от бизнеса на Lotus Cars, колкото и самото производство на автомобили. Ако не и по-важно. От това печелят и клиентите, тъй като в допълнение към модифицираните си автомобили те получават и добър маркетингов инструмент.
В историята са известни няколко такива примера - като започнем от забележителния седан Opel Omega, минев през първата Tesla и стигнев до скромното купе Isuzu Impulse, за чието създаване инженерите на Lotus оказват сериозна помощ. Има обаче и някои проекти, които не са широко рекламирани и дори са пазени в тайна. Днес ще стане дума за тях.
Тайните проекти на Lotus (ГАЛЕРИЯ):
Автомобилът се оказва добър. Динамиката му наистина не е впечатляваща, но неговият приемлив външен вид без очевидно копиране и адекватно пътно поведение значително отличаван този модел от всичко, което Поднебесната империя произвежда в онези дни.
Впрочем, тази кола е жива и до днес - седанът Kaiyi E5, който се произвежда не само в Китай, но и в Русия, е направен точно на базата на Arrizo 7. По-младият Arrizo 5, който дебютира година по-късно, също се движи по пътищата на двете държави.
Сътрудничеството между Chery и Lotus ражда и още един модел - купето Chery A6, което получама 3,0-литров V6 двигател, но нещо се обърка в последния момент и този автомобил не стигна до конвейера.