Не е тайна, че договорите за инженерна помощ на трети страни са също толкова важна част от бизнеса на Lotus Cars, колкото и самото производство на автомобили. Ако не и по-важно. От това печелят и клиентите, тъй като в допълнение към модифицираните си автомобили те получават и добър маркетингов инструмент.
В историята са известни няколко такива примера - като започнем от забележителния седан Opel Omega, минев през първата Tesla и стигнев до скромното купе Isuzu Impulse, за чието създаване инженерите на Lotus оказват сериозна помощ. Има обаче и някои проекти, които не са широко рекламирани и дори са пазени в тайна. Днес ще стане дума за тях.
Тайните проекти на Lotus (ГАЛЕРИЯ):
От 2017 г. контролният пакет акции в Lotus принадлежи на концерна Geely, но още преди това британците си сътрудничат с други китайци - Chery. Те бяха сред първите, които осъзнаха, че без компетента помощ от чужбина няма да могат да настигнат конкурентите си - поне не бързо. Затова примамват Джеймс Хоуп, който е работил във всеки от големите американски концерни, за позицията на главен дизайнер и включват австрийската AVL и италианската Ricardo в разработката на двигатели.
Настройките на шасито обаче е поверено на инженерите на Lotus, като първият пълноценен резултат от тези усилия е седанът Chery Arrizo 7, който е качена на конвейера преди почти 10 години.