Не е тайна, че договорите за инженерна помощ на трети страни са също толкова важна част от бизнеса на Lotus Cars, колкото и самото производство на автомобили. Ако не и по-важно. От това печелят и клиентите, тъй като в допълнение към модифицираните си автомобили те получават и добър маркетингов инструмент.
В историята са известни няколко такива примера - като започнем от забележителния седан Opel Omega, минев през първата Tesla и стигнев до скромното купе Isuzu Impulse, за чието създаване инженерите на Lotus оказват сериозна помощ. Има обаче и някои проекти, които не са широко рекламирани и дори са пазени в тайна. Днес ще стане дума за тях.
Тайните проекти на Lotus (ГАЛЕРИЯ):
Серийният DMC-12 изобщо не се оказа колата, за която мечтае Джон ДеЛореан и това е факт. Но дори и да оставим настрана слабата динамика, лошото качество на изработката и отвратителната надеждност, от оригиналната концепция във финалното купе остава само безсмъртният дизайн на Джорджето Джуджаро. В края на краищата DMC-12 е замислен с роторев двигател, разположен по средата, а не със задно разположен мотор, като се оказва в крайна сметка. А под алуминиевите панели на каросерията трябваше да има скрито пластмасово шаси.
Липсата на качество и бавното не попречиха на популярността на DMC-12, като тя се дължи на филма ;Завръщане в бъдещето". В наши дни екземпляри от модела се продават за повече от 50 000 долара, но малцина знаят, че сериозна роля в неговото създаване играят и инженерите на Lotus.