Не е тайна, че договорите за инженерна помощ на трети страни са също толкова важна част от бизнеса на Lotus Cars, колкото и самото производство на автомобили. Ако не и по-важно. От това печелят и клиентите, тъй като в допълнение към модифицираните си автомобили те получават и добър маркетингов инструмент.
В историята са известни няколко такива примера - като започнем от забележителния седан Opel Omega, минев през първата Tesla и стигнев до скромното купе Isuzu Impulse, за чието създаване инженерите на Lotus оказват сериозна помощ. Има обаче и някои проекти, които не са широко рекламирани и дори са пазени в тайна. Днес ще стане дума за тях.
Тайните проекти на Lotus (ГАЛЕРИЯ):
Някои от идеите изчезнаха на етапа на проектиране и конструиране на първия прототип, а с други DeLorean се мъчи в продължение на години. В крайна сментка Джон ДеЛориан се свърза с Lotus с молба да финализира инженерната част на автомобила, без да променя неговия дизайн. Така DMC-12 получава основна X-образна рама и конструкция на окачването, идентично с това на новия Lotus Esprit.
Самата рама, разбира се, стана метална, последвана от пластмасова рамка на тялото, върхя която са закачени панели от неръждаема стомана. Дори британските магьосници обаче не могат да решат проблема с двигателя - голям V6 от Peugeot-Renault-Volvo, който си остава основната слабост на автомобила.