Не е тайна, че договорите за инженерна помощ на трети страни са също толкова важна част от бизнеса на Lotus Cars, колкото и самото производство на автомобили. Ако не и по-важно. От това печелят и клиентите, тъй като в допълнение към модифицираните си автомобили те получават и добър маркетингов инструмент.
В историята са известни няколко такива примера - като започнем от забележителния седан Opel Omega, минев през първата Tesla и стигнев до скромното купе Isuzu Impulse, за чието създаване инженерите на Lotus оказват сериозна помощ. Има обаче и някои проекти, които не са широко рекламирани и дори са пазени в тайна. Днес ще стане дума за тях.
Тайните проекти на Lotus (ГАЛЕРИЯ):
Помните ли как Kia произвеждаше роудстъра Lotus Elan по лиценз в началото на 90-те? Контактите между корейците и британците не свършват дотук! Инженерите на Lotus, например, участваха в работата по второто поколение на бизнес седана Hyundai Genesis, по-късно преименуван на Genesis G80, като работата беше структурирана по много интересен начин.
Специалистите на Lotus проучиха заявките на клиентите, тестваха прототипи, събраха и структурираха данни, сравниха ги с това, което имат конкурентите - и след това дадоха препоръки на инженерите на Hyundai какво да направят, за да подобрят резултатите. Тоест те буквално научиха корейците как да направят колите си по-добри.