IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Това ли е краят на „електрическата ера" в Германия?

Търговците на употребявани коли не искат електромобили, защото трябва да ги подаряват

Производителите на електромобили имат огромен проблем. И той е на най-големия пазар на коли в Европа като цяло - този в Германия. Откакто държавните субсидии при покупка на електрически превозни средства бяха спрени през декември, търсенето е спаднало с 54%. Дилърите на различните марки се борят със зъби и нокти да продадат единични бройки, но още по-лошо е положението на пазара втора ръка, пише в свой анализ автомобилното издание Motor.es.


Mercedes-Benz EQE


Германия се опита да стане втората европейска Норвегия в областта на електрическите автомобили, но само за една нощ - след „спирането на кранчето“ от страна на властите, пазарът се срина. Производителите се опитаха да спасят положението, като поеха своя дял от държавната помощ, за да може продажбите да продължат, но и това си има лимит и приключи в началото на април.

Оттук нататък, който иска електромобили, ще трябва сам да поеме цялата цена. От декември насам продажбите спадат и ситуацията няма за се подобри. Федералният орган за автомобилен транспорт, по-известен като KBA, потвърди, че през февруари спадът е с 15%, докато продажбите на бензинови коли са се увеличили с 2,3%, а на дизели - с 9,7%.

И ако производителите имат проблем с продажбата на нови автомобили, още по-лошо е положението при търговците на коли втора ръка. Пример за това е дилър от Берлин, който е изкупил BMW i3 от клиент за 39 000 евро. Само преди година той щеше да го продаде веднага, при това на печалба. Той успява да го пласира година по-късно, като губи 5000 евро от сделката. И това е модел, който се счита за достъпен, което означава, че би трябвало да се продаде по-лесно.

В луксозния сегмент нещата стават невъзможни, както е в случая с обявен за продажба Mercedes-Benz EQE. Началната му цена е 140 000 евро, като собственикът трябва да чака няколко месеца и в крайна сметка я намалява до 89 000 евро, за да може някой да се заинтересува от колата.

„Правенето на бизнес с електрически автомобили изобщо не е интересно. Автомобилите са с нисък оборот, защото не се приемат от широката публика“, категорични са в представителство на употребявани автомобили в Берлин. И допълват, че регулация, която пренебрегва нуждите на клиентите и пазара, каквато е забраната на продажбите на нови автомобили с ДВГ след 2035 г., няма как да бъде успешна.

На това мнение са в BMW, където отказват да посочат конкретен срок за отказ от продажбите на коли с ДВГ. Баварците са категорични, че ще предлагат такива модели, докато към тях има интерес от страна на потребителите. Точно на обратния мнение са в Audi, откъдето потвърдиха, че през 2033 г. ще произвеждат само електрически коли. Засега не е трудно да се разбере чия позиция е по-правилната...


0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Бмв си знаят най добре никой нема да глоке ламарини на колела само баламите ще купат ламарине на колела за Китай двг а за нас миксери егати двойния стандарт
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Прекалено много неизвестни, поне за момента. Иначе хората не са против. Оня ден влязох във Франция през едни села и още първите километри срещнах 7 от двуместните 4-колки.
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 7 ( преди 7 месеца )
    "Звлената сделка оттича, понеже печели Китай." Само си виж риториката! Хем се правиш на по-голям еколог от Грета тунберг, че електромобилите замърсяват и в Китай е най-големия замърсител, хем ако Китай е мислил дългосрочно и започне да печели от това, че света преминава на чиста енергия, защото е направил правилните инвестиции, то вече екологията не е важна, а печалбите. На практика зелената сделка беше насочена срещу Китай като най-голям замърсител, но те ще излязат и печелившите и еколозите
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До 2033 година ще е наводнено с достъпни китайски електромобили, кой ще даде 100к евро за немска кола?
  • #10
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До 7 ( преди 7 месеца )
    "Манфред Вебер открито признава, че забраната на ДВГ е грешка, която новият ЕП трябва да премахне. Звлената сделка оттича, понеже печели Китай." Тоест вече идвате на моята, че това не е сделка, а бизнес като този с ваксините. Бизнес за пране на пари като се финансират глупости като водородът и синтетичното гориво, а открито се пречи с бюрократични спънки за масовото навлизане на вече узрелите технологии вятър и слънце, които са най-евтиния източник на енергия, защото им пречи на "бизнеса"
  • #9
    1 rate up comment 10 rate down comment
    До 6 ( преди 7 месеца )
    Аз не съм психопат е ще отговоря на всички твои въпроси. хайде докажи че ти не си психопат и отговори на собствените си въпроси. 2024 година ще има 20% ръст на продажбите на електромобили в световен мащаб. Тесла ще продаде повече, отколкото миналата година. Ще бъдат изградени милиони зарядни, защото сега необходими и за вече продадените автомобили. Ще фалират както производители на електромобили така и на ДВГ. И за стотен път за последните 10 години - toyota ще е права до 2026, след това е пробл
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 7 месеца )
    Според мен, производителите са си виновни. Да обявят колко струва смяна на батерията на моделите и пазара ще се регулира - напр. за този модел 10 000 + 5 часа труд.
  • #7
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    И една "новина", която още явно не е стигнала до тук... Манфред Вебер открито признава, че забраната на ДВГ е грешка, която новият ЕП трябва да премахне. Звлената сделка оттича, понеже печели Китай. Който иска да си го намери в нета, който не може да си каже, линк на немски.
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    МитичкЕ,дай сега прогноза с какъв ръст ще са електромобилите през 2024 г?Тесла колко ще продаде от моделY?Колко зарядни ще се построят за непродадените електромобили?Колко нови мини за литий ще разработи Тесла?Колко производители на електромобили ще фалират? Тойота излязоха ли прави да произвеждат хибриди?
  • #5
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Хич не са за ореваване при тия цени. Ясно е, че като всяка нова технология първо трябва да се позиционират в премиум сегмента, но ако наистина искат да станат масови, да вземат да предложат нормални коли на нормални цени. И тия легенди с цената на батериите да вземат да ги спират вече. Предполагам, че като себестойност печалбата от електрическа кола е поне 50%, но те говорят за огромни загуби, защото очакват още с първите 1000 бройки да си избият инвестициите в производствени мощности.