Крайпътните табла, които отчитат скоростта със зелени или червени цифри, дават около 5% грешки, но съоръженията са преместваеми и с тях се картографират местата в града, където статистически стават най-много нарушения на скоростния режим. Това разясни пред БНР Димитър Петров от отдел „Управление и анализ на трафика" в Столичната община.
На базата на данните вече са определени осем локации, където ще се монтират камерите за скорост в София. Те автоматично ще регистрират номерата на автомобилите на нарушителите и ще им се изпращат актове. Местата, на които ще бъдат разположени, са по основните булеварди - Околовръстното шосе, бул. „България", „Черни връх", „Сливница" и др.
„Между 5 и 8 пъти се намалява преминаването на червен сигнал, когато има мигащо зелено. Освен това то може да се прилага и при гъвкавото управление на трафика.Към момента в нея още не е разрешено мигащото зелено, което за София е проблем, тъй като по-голямата част от светофарите в столицата работят на гъвкаво управление. Т. нар. „таймери" не са регламентирани и те могат да бъдат използвани на по-малки и стари, квартални кръстовища с по-слаб трафик", обясни още Петров.
Броячите и преди промените в наредбата, които се предлагат, бяха така заложени. Те обаче не могат да бъдат използвани на местата, където имаме т. нар. „гъвкаво управление“. При него всъщност зеленият и червеният сигнал се променят динамично на базата на датчици, които подават данни в реално време за натоварването по различните клонове на кръстовището. На практика този таймер не знае какво да покаже, тъй като не е фиксирано примерно зелено през следващите 30, 20 или 15 секунди", каза Петров.
Още по темата - вижте на bgonair.bg