Първото поколение на Renault Koleos се появи през 2006 г., след като преди това френската марка не беше произвеждала истински кросоувър/SUV. Интересното е, че той се сглобява в Южна Корея, където се предлага като Samsung QM5, в Ченай (Индия), както и в завода на Renault в Москва. Противоречивият му външен вид е подобряван два пъти с фейслифт през 2011 и 2013 г.
В основата на Koleos e платформата C на концерна Renault-Nissan, която се използва за X-Trail и Qashqai. Тя позволява както предно предаване, така и задвижване на четирите колела. За разлика от двата модела на Nissan, френския кросоувър обаче така и не постигна успехи на пазара, въпреки че беше на подобна цена, но предлагаше дори по-богато оборудване.
Renault Koleos на старо - плюсове и минуси (ГАЛЕРИЯ):
Масовият двигател е атмосферен Nissan QR25DE 2.5 (171 к.с.), който е със система за разпределително впръскване и е лесен за ремонт. Има обаче някои проблеми, които не бяха премахнати при появята на модела през 2007 г. По-специално, той е склонен към прегряване, което води до увреждане уплътнение на главата на цилиндъра. Слабите звена са закрепването на клапите на всмукателния колектор, уплътненията на гнездата на свещите и някои сензори.
Въпреки това двигателят изкарва безпроблемно 150 000 км в повечето случаи. След това обаче започват неприятностите.
Хлабините на клапаните трябва да се регулират, а маслените уплътнения и буталните пръстени трябва да се сменят навреме, без да се чака яростната загуба на масло. Основният начин за борба с прегряването е редовното почистване на радиатора. При нормални грижи двигателят издържа над 300 000 км.