Когато става дума за повреда на биелен лагер, първото нещо, което идва на ум, е мигновеното и катастрофално разрушаване на двигателя, без никакви предупредителни знаци. Но понякога повредата на лагера може да се случи, след като моторът е работил дълго време, преди да гръмне. Точно това се е случило и с този двигател на Volvo.
Механиците от YouTube-канала I Do Cars наскоро са се сдобили с излязъл от експлоатация 2,0-литров, четирицилиндров двигател с турбокомпресор. Той беше разглобен, за да се видят причините за повредата. Посочва се, че моторът е свален от Volvo XC60 от 2015 г., което се нуждае от нов задвижващ агрегат.
Отвън този двигател изглежда нормален. Няма дупки в блока или външни признаци на прегряване. Проверката на главата на цилиндъра разкрива наличието на лак и карбон, нищо необичайно за двигател с директно впръскване с такъв пробег. Но при по-внимателна проверка водещият открива тънък слой сребърна „паста“ във вдлъбнатините на главата на цилиндъра, което показва износване на лагерите.
Тази тънка метална паста също се озовава в масления съд, след като механикът във видеото я извади от блока. Според него този мотор вероятно е работил известно време, преди да се повреди, което е дало на материала на лагера достатъчно време да се износи и да причини повреда на останалата част от двигателя.
В един момент лагерите се чупят, удрят коляновия вал и окончателно унищожават двигателя. Лагерите на третия цилиндър дори са се завъртели един върху друг, причинявайки сериозни разрушения. Това се вижда и от големите парчета метал в тръбата за засмукване на масло.