IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Масло, спирачки и гуми - какво трябва да се сменя и колко често?

ADAC припомни интервалите, за да може автомобилът ви бързо да се припособи към по-топлото време

Зимните гуми се ползват от октомври до Великден. Това е известно на повечето шофьори, но с него не приключва преминаването към пролетния сезон за автомобили. Експертите от германския автомобилен клуб (ADAC) изготвиха списък от интервали за подмяна и поддръжка на средностатистически автомобил, който се движи по пътищата на Германия.


поддръжка на автомобил


В случая са посочени само общи рамки, като те зависят от много фактори - вид гориво, спецификации на производителя, избора на компоненти (особено гуми) или личния стил на шофиране (напр. спирачни накладки), както и от годишния пробег. Това е особено важно, когато става въпрос за свързани с безопасността (спирачна течност) или критични (ремъци) компоненти.

Интервал за смяна на компонент или поддръжка:

- Типичният експлоатационен живот на чистачките на предното стъкло е приблизително една година.

- Маслото обикновено се сменя на всеки една до две години.

- Филтър на купето - веднъж годишно или след около 20 000 км пробег.

- Спирачна течност - най-късно на всеки две години.

- Акумулатор - след три до шест години.

- Типичният експлоатационен живот на гумите е между една и осем години и е до 60 000 км.

- Свещи - приблизително на всеки 15 000 до 60 000 км.

- Горивен филтър -приблизително на всеки 30 000 км (дизел)

- Горивен филтър - приблизително на всеки 50 000 км (бензинов двигател)

- Спирачните накладки и спирачните дискове зависят от стила на шофиране, обикновено след около 80 000 км.

- Ангренажен ремък - обикновено след 100 000 км или десет години.

Това е преглед, който взема предвид само автомобили с двигатели с вътрешно горене. Компоненти като чистачките на предното стъкло вероятно са идентични при електрическите автомобили, но маслото, горивните филтри, запалителните свещи или дори ангренажният ремък очевидно не трябва да се сменят, тъй като не съществуват.

Освен това има различни интервали за спирачните компоненти, например, тъй като те се използват значително по-рядко поради възможността за рекуперация на енергия чрез електрическия мотор.


0 от 500