fallback

Отмяната на субсидиите връща Германия към дизелите

Продажбите на нови коли с тежко гориво на най-големия пазар в Европа растат

Германското правителство реши да оттегли помощта за закупуване на електрически автомобили и след два месеца пазарът отново демонстрира тенденции, които изглеждаха като нещо от миналото. Продажбата на термични превозни средства търпи възход, като това се отнася дори за колите на дизелово гориво, които са сочени като основен източник на замърсяване.

Последствията от решението на властите да отменят бонусите за закупуване на електрическо превозно средство вече се усещат на най-големия пазар в Европа. През февруари продажбите на нови автомобили са нараснали с 5,4%, достигайки 217 388 автомобила. За двата месеца увеличението е 11,8% спрямо миналата година с общо продадени 430 941 бройки, сочат данни на Федералната служба за автомобилен транспорт на страната.

Продажбите на всички опции за задвижване се увеличават... с изключение на чисто електрическите автомобили (BEV). През първите два месеца на годината регистрациите на този тип превозни средства падат, като това се усеща особено през февруари, когато спадът е с 15,4%. Съответно техният пазарен дял също спада - от 15,7% през 2023 до 12,6% в момента.

Както стана дума, останалите опции бележат ръст. Продажбите на plug-in хибриди (PHEV) са нараснали с 22,3%, а на самозареждащите се хибриди (HEV) - със 17,6%. При бензиновите коли увеличението е много по-леко - с 2,3%. Това, което е особено поразително, без съмнение, е увеличението на продажбите на дизели. Ако пазарът в Европа като цяло се свива с още 5,1%, в Германия техният ръст е 9,7. За сравнение, в Испания продажбите на дизели падат със 17,4%, а във Франция дори още повече - с 30,5%.

Анализаторите са категорични, че резултатите в Германия са ясно предупреждение за това какво може да се случи на пазари, където електромобилите не са толкова утвърдени. В Норвегия, например, държавната помощ също беше премахната, но въпреки това пазарният дял на електрическите автомобили надхвърли 80%.

fallback
  • #40
    Нещо друго ( преди 8 месеца )
    До #43: Понякога не става въпрос, кое е по-евтино или по-скъпо, а от кой ресурс имаш наличен! Т.е. хубаво че дизелаците като сметка идват по изгодно, но ако нямаш нафта са безполезни (в смисъл че нефта свърши "утре"). А ток все някак си ще произведеш. Та и поетапно да се мине от един вид "гориво" на друго, като през това време се съкратят и автомобилите (да не са по повече от 1 на семейство например).
  • #39
    анонимен ( преди 8 месеца )
    В Германия съвсем не излиза сметката да се кара на ток. При цена от примерно 70 стотинки на киловат/час домашен ток и разход средно 25 квт на 100 км (на магистрала повече от 30), на нафта е по-евтино. Това ако си зареждаш вкъщи. Иначе на платени зареждачки се умножава поне по 2 и половина. И цената на колата с 30% над аналогична с ДВГ. Въпреки, че са им промити мозъците, може и някой да ги е светнал, че нито ще спасят природата, нито ще спестят пари.
  • #38
    Ekodjendi ( преди 8 месеца )
    Ещектроталибаните гризнаха дръвцето и продължават да го гризват. Пасаторите винаги ще бъдат кът и повод за насмешка.
  • #37
    Нещо друго ( преди 8 месеца )
    Далите минуси май не са разбрали, че отиваме към електрокари щото нефта изглежда свършва в близко бъдеще, а друга работеща ефективна алтернатива изглежда още няма. Не че тази е безгрешна. Попитах как виждат нещата без тази огромна употреба на нерециклируема пластмаса, получавана от петрола? Отговора е връщаме се назад във времето.
  • #36
    До долния ( преди 8 месеца )
    И за какво ти е нова аец и ток ако карш на дизел.Германофилските де били нямат свършване.
  • #35
    До 40 ( преди 8 месеца )
    Точно както новата АЕЦ която ще строим. Точно както засадихме чернозема с огромни централи с фотоволтаици, вместо да позволят на всеки който желае да си инсталира върху къщата, без да се налага да изкарва абсолютно същите документи както 100 мегавата централа. Скоро ще вдигнат и такса пренос, защото трябва да строят нови далекопроводи, вместо да инвестират много по-малко пари в умни мрежи, които да намалят натоварването на мрежата. Всичко се прави за пари и чужди интереси.
  • #34
    Мдаааа ( преди 8 месеца )
    До #25 - правилно си загатнал за ПАВЕЦ - Чаира. Нещо уникално си има страната ни (останало от "лошия" комунизъм), обаче бърка чужди сметки. По въпроса имаше преди време много добра статия, която обяснява в подробности (+) за нас и (-) за други, и намеква защо е аварирала.
  • #33
    Нещо друго ( преди 8 месеца )
    Мани ти дали са на ток или бензин. Кво ще стане като съвсем се изчерпи петрола, щото от него се получават не само горива, а и пластмаси. Я се огледайте и вижте в какъв битов океан от пластмаса живеем (всеки предмет има такива детайли)! А сега си представете живота без нея, на мен поне ми е трудно при сегашния комфортен начин на всекидневие.
  • #32
    До 33 ( преди 8 месеца )
    Не агротехниката, строителната, локомотиви, камиони, военна техника ще ги караме на А95. Мислите ли въобще с главите преди да правите изказвания.
  • #31
    Логика ( преди 8 месеца )
    На 2000 км от Берлин се бият и взривяват. Отравянията на въздуха и почвата са с немислими темпове. Наще се притесняват за дизел.
fallback
Последни