fallback

Отмяната на субсидиите връща Германия към дизелите

Продажбите на нови коли с тежко гориво на най-големия пазар в Европа растат

Германското правителство реши да оттегли помощта за закупуване на електрически автомобили и след два месеца пазарът отново демонстрира тенденции, които изглеждаха като нещо от миналото. Продажбата на термични превозни средства търпи възход, като това се отнася дори за колите на дизелово гориво, които са сочени като основен източник на замърсяване.

Последствията от решението на властите да отменят бонусите за закупуване на електрическо превозно средство вече се усещат на най-големия пазар в Европа. През февруари продажбите на нови автомобили са нараснали с 5,4%, достигайки 217 388 автомобила. За двата месеца увеличението е 11,8% спрямо миналата година с общо продадени 430 941 бройки, сочат данни на Федералната служба за автомобилен транспорт на страната.

Продажбите на всички опции за задвижване се увеличават... с изключение на чисто електрическите автомобили (BEV). През първите два месеца на годината регистрациите на този тип превозни средства падат, като това се усеща особено през февруари, когато спадът е с 15,4%. Съответно техният пазарен дял също спада - от 15,7% през 2023 до 12,6% в момента.

Както стана дума, останалите опции бележат ръст. Продажбите на plug-in хибриди (PHEV) са нараснали с 22,3%, а на самозареждащите се хибриди (HEV) - със 17,6%. При бензиновите коли увеличението е много по-леко - с 2,3%. Това, което е особено поразително, без съмнение, е увеличението на продажбите на дизели. Ако пазарът в Европа като цяло се свива с още 5,1%, в Германия техният ръст е 9,7. За сравнение, в Испания продажбите на дизели падат със 17,4%, а във Франция дори още повече - с 30,5%.

Анализаторите са категорични, че резултатите в Германия са ясно предупреждение за това какво може да се случи на пазари, където електромобилите не са толкова утвърдени. В Норвегия, например, държавната помощ също беше премахната, но въпреки това пазарният дял на електрическите автомобили надхвърли 80%.

fallback
  • #20
    анонимен ( преди 7 месеца )
    А пък аз го включвам защото е константа до 2050 и не мога да вадя думите от контекста за да ми излязат опорките. Фотоволтаиците ще продължават да се изграждат докато и АЕЦ работи и не може да бъде спрян, защото имало излишък. Обаче пък този излишък със сигурност свалят цената на тока и може да бъде използван за зареждане на електромобили и всякакъв друг вид батерии. Вецовете могат да бъдат спирани и пускани за минути, за да балансират но и да пестят вода когато пече слънце. За ПАВЕЦ нещо?
  • #19
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Научете се най-накрая, че процентите не са киловати да не говорим пък за киловатчаса. Знам че на антиматематиците трите понятия са абсолютно едно и също нещо, но всеки четвъртокласник ще ви каже че не може да ги ползвате взаимозаменяемо. Научете се, че единица работа не се извършва С мощност А с точно определена енергията. Мощността е без значение, следователно и процентите от мощността също са без значение. Особено ако работата се извършва докато пече слънце, което съвпада с 8-ч. работен ден
  • #18
    анонимен ( преди 7 месеца )
    "Адреналинката - електричка обича да цитира производството 38,58% от ФЕЦ по обяд.Изчислено за денонощието производството от ФЕЦ е 4-5 % от цялото производство на електроенергия." Освен антиматематика като тебе друг никой не може да така да докаже такава освен антиматематика като тебе друг никой не може да така да освен антиматематика като тебе друг никой не може да да докаже такава глyпост. Още повече да продължава да говори за проценти без да каже процент от какво.
  • #17
    Гост ( преди 7 месеца )
    Защо винаги прибавяш производството от ФЕЦ към производството от АЕЦ?За да ти изглеждат опорките по внушително.
  • #16
    Гост ( преди 7 месеца )
    Адреналинката - електричка обича да цитира производството 38,58% от ФЕЦ по обяд.Изчислено за денонощието производството от ФЕЦ е 4-5 % от цялото производство на електроенергия.
  • #15
    Гост ( преди 7 месеца )
    Гига Шанхай минава от 6 дневна на 5 дневна работна седмица,заради спада в продажбите на Тесла.
  • #14
    Още информация ( преди 7 месеца )
    Ако питаме гостенина антиелектрик, А ти математик антифризик и антимислител ще запише за своята статистика АЕЦ 36,89%ФЕЦ 38,58%за да сметне чрез СРЕДНОАРИТМЕТИЧНО на % колко процента ще произведат фотоволтаиците днес. По неговата логика заради омразата към мисленето и липсата на математически знания, АЕЦ и ФЕЦ произвеждат под 80% от използваната от цяла България мощност, но По мои сметки произвеждат 116%. АЕЦ не може да се изключи, следователно имаме 16% излишък без да бром останалите централ
  • #13
    Само за информация ( преди 7 месеца )
    Цената на тока по който плащат всички на либерализирания пазар в момента е 39 стотинки и ще е толкова от 10:00 до 12:00 часа днес. Дали е изгодно да се заредят електромобилите за седмичния пробег? Само след две години всички ще сме на този пазар и ще плащаме тази цена искаме или не искаме.
  • #12
    Няма изненади ( преди 7 месеца )
    "Гост ...Няма субсидии,няма продажби на електрокари.Адреналинката - електричка вижда спада от 15,4% като ръст." Функционално неграмотния си е функционално неграмотен независимо с какъв Ник пише. Ти му говориш "Ето сега вече ОСНОВАТЕЛНО може да злорадствате, БЕЗ ДА ВИ СЕ ПОДИГРАВАМ за срива който се оказа 87% ръст! За разлика от вас аз СЪМ ОБЕКТИВЕН и говоря с факти НЕЗАВИСИМО ДАЛИ МИ ХАРЕСВАТ ИЛИ НЕ. " Прочети го няколко пъти, ако не разбереш питай! Аз имам топки да кажа неща които не харесвам
  • #11
    анонимен ( преди 7 месеца )
    "Друг Гост ( преди 24 минути )Трябват още данни за да се направи добър анализ - напр. дизелите служебни автомобили ли са? Има логика служебните да се върнат към дизел" няма нужда от чак толкова задълбочени анализи за един-единствен месец. Гледа се общата картина за годината. А дали служебни или лични, тези които пътуват по много залагат на най-икономичния вариант. В случая това е дизелът. Когато говорим за ток в Германия, даже се чудя как са се продавали толкова много електромобили.
fallback
Последни