Европейските политици и автомобилните компании трябва да обединят сили, за да се противопоставят на китайското нашествие и да осигурят бъдеще за сектора, писа главният изпълнителен директор Лука де Мео в писмо до водещи политически лица в Брюксел, разпространено на няколко различни езика. "Можем да постигнем целите си с общи усилия и партньорства между обществения и частния сектор", пише италианецът, още веднъж давайки пример с успеха на авиационния гигант Airbus. Де Мео в момента е и председател на АСЕА, браншовата организация на автопроизводителите.
Препоръката на Де Мео е Европа да стартира десет големи паневропейски проекта в стратегически области - например малки коли, интелигентна зарядна инфраструктура и снабдяване с критични суловини. Освен това той предлага "зелени икономически зони", вдъхновени от специалните икономически зони в Китай. Тези зелени зони трябва да осигуряват смес от субсидии и инвестиции за производителите на електроавтомобили през следващото десетилетие. Де Мео също така признава, че китайците са едно поколение напред, що се отнася до показателите и себестойността на електрическите си модели, и европейските им конкуренти би трябвало да се поучат от тях.