fallback

Знаете ли защо краштестовете се правят със скорост от 64 км/ч?

IIHS обясни опасностите от по-високоскоростни краш тестове (ВИДЕО)

Застрахователният институт за пътна безопасност (IIHS) на Съединените щати публикува видеоклип в канала си в YouTube, обясняващ избора на скорост за краш тестове. Колите се тестват с максимална скорост от 64 км/ч, а по някои американски пътища можете да карате със скорост от 137 км/ч.                Според Раул Арбелаес, вицепрезидент на изследователския център IIHS, тяхната задача е не просто да направят автомобилите по-безопасни при тежки инциденти, но и да ги направят безопасни при обикновени пътнотранспортни произшествия. Повечето от тези произшествия с тежки и сериозни наранявания стават при средна скорост от 64 км/ч.

IIHS казва, че изборът на скорост при краш тест може да окаже значително влияние върху дизайна на автомобила. Парадоксално е, но тестовете със скорост от 137 км/ч могат да имат отрицателно въздействие върху безопасността. Дори увеличаването на тестовата скорост с 16 км/ч може да повлияе на дизайна на превозните средства. Силата на сблъсъка при 80 км/ч се увеличава с 56%, докато самата скорост се увеличава с 25%.

Тъй като скоростта на краш тестовете се увеличава, за да отговарят на изискванията за безопасност, производителите ще трябва да направят големи промени в дизайна. По-специално, увеличаване на твърдостта в случай на сериозни аварии. В същото време, според Арбелаес, нивото на безопасност при леки инциденти ще намалее значително.       Вижте повече във ВИДЕОТО:

     

fallback
  • #6
    Пропов ( преди 7 месеца )
    Защото автомобилите имат деформационни зони. Отпред и отзад са умишлено по меки за да се сгънат и да поемат плавно енергията на удара. Нещо като дунапрен или възглавници...Ако Колата е като черупка и остава здрава при удар, цялата енергия на удара ще се стовари мигновенно върху тялото ти 100% . Коланите ще ти начупят ребрата. Врата няма да понесе инерцията на главата. Та тези меки зони имат ефект при конкретна скорост заради здравината на метала. Ако са сметнати за 120 при 60 няма да се сгънат.
  • #5
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Не ми стана ясно защо тестове при по-висока скорост ще намалят безопастността? Ако шофьорът оцелее при по-висока скорост, не е ли логично да оцелее и при по-ниска?
  • #4
    До 2 ( преди 7 месеца )
    Всеки инженер разбра статията. Затова очакваме агитката антиелектрици, които се пишат инженери и професори, да обяснят на тези които не са разбрали. Ако (когато) не успеят, утре аз ще обясня. Но нека ги оставим да блеснат най-накрая и да покажат, че наистина са инженери. Това дори не е в моята специалност и няма да мога да използвам термини, както биха го направили истински инженери по тази специалност, като тях. Нека поне веднъж и те бъдат полезни с нещо различно от обиждане на коментиращите.
  • #3
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Голяма част от инцидентите стават извън магистралите, където се кара 80-100 или в градско, където е 30-50 и има вероятност от "челен удар". На магистрала не е невъзможно, но е много по малко вероятно. Затова и реално погледнат 65 е среното между 30 и 100.
  • #2
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Някой разбра ли нещо?
  • #1
    анонимен ( преди 7 месеца )
    винаги има златна среда.
fallback
Последни