fallback

Знаете ли защо краштестовете се правят със скорост от 64 км/ч?

IIHS обясни опасностите от по-високоскоростни краш тестове (ВИДЕО)

Застрахователният институт за пътна безопасност (IIHS) на Съединените щати публикува видеоклип в канала си в YouTube, обясняващ избора на скорост за краш тестове. Колите се тестват с максимална скорост от 64 км/ч, а по някои американски пътища можете да карате със скорост от 137 км/ч.                Според Раул Арбелаес, вицепрезидент на изследователския център IIHS, тяхната задача е не просто да направят автомобилите по-безопасни при тежки инциденти, но и да ги направят безопасни при обикновени пътнотранспортни произшествия. Повечето от тези произшествия с тежки и сериозни наранявания стават при средна скорост от 64 км/ч.

IIHS казва, че изборът на скорост при краш тест може да окаже значително влияние върху дизайна на автомобила. Парадоксално е, но тестовете със скорост от 137 км/ч могат да имат отрицателно въздействие върху безопасността. Дори увеличаването на тестовата скорост с 16 км/ч може да повлияе на дизайна на превозните средства. Силата на сблъсъка при 80 км/ч се увеличава с 56%, докато самата скорост се увеличава с 25%.

Тъй като скоростта на краш тестовете се увеличава, за да отговарят на изискванията за безопасност, производителите ще трябва да направят големи промени в дизайна. По-специално, увеличаване на твърдостта в случай на сериозни аварии. В същото време, според Арбелаес, нивото на безопасност при леки инциденти ще намалее значително.       Вижте повече във ВИДЕОТО:

     

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 8 месеца )
    #13 така ли? и защо има класове тогава? Защо не дават просто звезди според броя технологични промени в колите?
  • #15
    До 14 от 10 ( преди 8 месеца )
    Вероятно ме бъркаш с #9. Аз споделям твоето мнение. С голямо нетърпение очаквах да се включат И електриците които са минимум инженери но има и професори между тях, всичките машинни специалности. Ако беше конглокс по злоба, обиждане и псувни както и конглокс за най-глупавият човек на света, от тях не можеш да се вредиш, Но когато става въпрос за сериозни неща никакви ги няма. В тази тема в една друга и дори специално видео обръщение направих да се включват, но нямат топки, няма и да имат!
  • #14
    мастер ( преди 8 месеца )
    #10 Логиката ти не е правилна. Гледах краш на Renault Modus 5 звезди и Volvo 850 без звезди. В Модуса шофьора имаше само одрасквания а във волвото с тая голяма предница имаше два счупени крака и още нещо. Не можеш да съдиш за технологиите по масите на автомобилите!
  • #13
    мастер ( преди 8 месеца )
    #9 точно това значи. Звездите не са за клас автомобили. Означават покрити критерии за безопасност. Малка кола с повече звезди е по сигурна от СУВ с по малко!
  • #12
    анонимен ( преди 8 месеца )
    #10 това няма как да е вярно ако се замислиш. Дори при 64км/ч ако те удари 2.5 тона джип не е като да те блъсне фиат 500.
  • #11
    анонимен ( преди 8 месеца )
    когато са започнали тестовете това са били възможностите на производителите за да минат тестовете които са чиста бутафория за рред общеспвото в реалния живот като стане птп е мазало
  • #10
    До 9 ( преди 8 месеца )
    От инженерна гледна точка точно това значи. Еднакво сигурни са при 64 километра в час.
  • #9
    анонимен ( преди 8 месеца )
    #7 звездите са за клас автомобили. Не означава че ако имаш например автомобил от "city & supermini" класа с 5 звезди е по-сигурен от автомобил от "Голям SUV" или удар с такъв. Просто е по-сигурен от друг автомобил от същия "city & supermini" клас.
  • #8
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Вие сериозно ли все пак питате защо не правят тестовете с по-висока скорост? Щото ако направят колите да издържат на скорости от над 100км/ч, при ниски скорости хората ще се размазват по прозорците, вместо да се огънат само ламарините.
  • #7
    Лудория ( преди 8 месеца )
    Добре, че има коментиращи, които могат да опишат статията на разбираем език (за мен). Винаги съм си мислил, че са си избрали скоростите така, че да им е удобно на някои производители. Както сега с асистентите и ако ги нямаш - минус звездички. И винаги съм се чудел как малките градски коли имат много звезди. Един удар с джипка в средата на задната броня и проникваш до предните седалки. Който е на задната е приключил участие. Споделям го от опит.
fallback
Последни