IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes Vision EQXX счупи собствения си рекорд за ефективност

Концептуалният модел измина 1010 км с едно зареждане на батерията

Концепцията за електрически автомобил на Mercedes - Vision EQXX, счупи собствения си рекорд за пробег и ефективност, изминавайки 1010 км с едно зареждане, похвалиха се от компанията-производител.


Mercedes Vision EQXX


Това беше третото пътуване на автомобила на дълги разстояния след два предишни опита в Европа и вторият път, когато той изминава над 1000 км Той продължи 14,42 минути при средна от 79,3 км/ч. В края на теста бордовият компютър показва оставащ пробег от 309 км/ч, което означава, че общият пробег е 1318 км. Постигнатият разход на енергия е рекорден - 7,49 кВт/ч на 100 км.

Предишните два подобни теста на EQXX бяха от от Щутгарт (Германия) до Касис (Испания) - 1008 км, и от Щутгарт до Силвърстоун (Англия) - 1020 км. Тогава прототипът постигна разход на енергия съответно 8,75 кВт/ч на 100 км и 8,28 кВт/ч на 100 км.


Mercedes Vision EQXX


Третото пътуване включваше градски и крайградски райони на Рияд и Дубай, с престой в интензивен трафик и шофиране по открити пътища през пустинята. Mercedes твърди, че истинската цел е била да се увеличи максимално ефективността и да се проучи топлинното управление на специално проектираната от компанията система за електромобили.

Инженерите от Щутгарт също така са анализирали работата на соларния покрив на автомобила, който се състои от 117 слънчеви клетки и поддържа системата за високо напрежение. През пустинята покривът поема 1,8 кВт/ч енергия, което според Mercedes добавя около 25 км допълнителен пробег.


Mercedes Vision EQXX


Климатикът на EQXX – функция, която често оказва силно влияние върху обхвата на електрическите автомобили, е бил включен за цялото пътуване „с минимално отрицателно въздействие върху енергийната ефективност“, като е поддържан от новоразработена термопомпа. Тя се появи в Concept CLA Class, която беше представена на автомобилното изложение в Мюнхен през 2023 г. и ще намери място в бъдещите бъдещите електрически автомобили на Mercedes.

Vision EQXX се захранва от батерия с капацитет 100 кВт/ч. Задвижва се от единичен синхронен двигател с постоянен магнит с 241 к.с. и въртящ момент от 499 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,4 секунди.

 

0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Този електромобил от статията с мощност ли се зарежда или с енергия? Абсолютно същото е и с автомобил с ДВГ. Зарежда се с енергия. Колкото и да спориш, от 1 литър дизел могат да се извлекат много повече от от 10 кВт мощност. Ако изгориш този 1 литър за 6 минути, ще получиш 100 kW мощност. Ако го изгориш за 36 секунди, ще получиш 1000 kW мощност. Просто делиш 10kWh на времето в часове. Така е било преди стотици години, така е днес така и ще бъде за внуците ти, инженер проф е със средно образова!
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Пореден резил ( преди 1 месец )
    "Турбо ( преди 17 минути )На бензиностанция зареждаш литри гориво,което се превръща в механична мощност в киловати.Автомобил с ДВГ не разполага с електромер." Киловат часа не е мярка само за електрическа енергия! Попитай някой който си плаща природният газ. Той също се заплаща на киловатчас. Питай къде му е електромера? Преди това енергията на газа се мереше в кубици - обем. Метанът и водородът се продават на килограм. Можеш ли да дадеш пример за каквото и да е гориво в киловати? Антинаука?
  • #11
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако заредя 10 литра дизел, това колко киловата мощност е? Няма такъв инженер! Да превръща джаули или калории в мощност! Срам! Дизел и механична мощност? Още един срам. Да делиш киловати на време? Три пъти по-голям срам! Както калориите, така и джаулите са единици за измерване на енергия. При изгаряне дизела се превръща в топлинна енергия, а не в механична. ДВГ е топлинен двигател. Много много срам за инженерите за тези години! Хайде без време превърни джаули или калории във ватове?
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 1 месец )
    Изходящата мощност се изчислява по формули в киловати.Дадох ти формулите преди 4 години,смятай си сам.
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 1 месец )
    На бензиностанция зареждаш литри гориво,което се превръща в механична мощност в киловати.Автомобил с ДВГ не разполага с електромер.
  • #8
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 4 ( преди 1 месец )
    На бензиностанцията мощност ли зареждаш или енергия?
  • #7
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До ( преди 1 месец )
    Колко е изходящата механична МОЩНОСТ ? 23,45kW?
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 1 месец )
    Тесльо, с разход 2,5 л/100 ,12,5квт е входящата мощност с 50 км/ч, 25 квт е с 100 км/ч.Факторът време е включен,само ти не го виждаш.
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 1 месец )
    КПД е без размерна величина,делиш изходящата мощност в квт,на входящата мощност в квт.
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 1 месец )
    Тесльо,още чакам да ми изчислиш изходящата мощност в киловатчаса.Няма начин да го направиш.Съпротивителната сила по формулите от въздушното съпротивление и съпротивлението при търкаляне на колелата се получава в нютони.Като умножиш по скоростта получаваш мощност в киловати.