fallback

Карлос Гон обясни защо Apple се отказа от електрическата си кола

Причината е финансова, тъй като печалбата щеше да бъде малка, коментира бившият шеф на Renault-Nissan

Технологичният гигант Apple отмени собствения си автомобилен проект след десет години работа и похарчени над 10 милиарда долара. Това накара много експерти по света да твърдят, че решението на Apple се дължи на факта, че компанията просто не е успяла да направи достатъчно добър автомобил. Тази теория има смисъл, тъй като Apple няма ноу-хау за конструиране на кола и след неуспешни преговори с Mercedes, Hyundai и други автомобилни производители, реши да направи всичко от нулата без външна помощ. Амбициозната стратегия се провали и Apple се отказа от идеята.

Карлос Гон - бивш главен изпълнителен директор на Nissan, който сега се крие в Ливан, обаче е на различно мнение. Той счита, че в Apple са изоставили идеята си за създаване на електромобили, тъй като ръководството е сметнало, че компанията няма да спечели толкова пари от нея, колкото първоначално е смятало.

„Причината е само и единствено финансова. Apple може да си позволи да привлече всеки. Намирането на компания за работа по колата не е трудно. По-ниските маржове, особено след като се очакваше колата на Apple да струва повече от 100 000 долара, обаче нямат никакъв смисъл за компания, която е свикнала да бъде бизнес с висок марж и огромни печалби“, коментира Гон.

Бившият главен изпълнителен директор на Nissan каза още, че Apple е искала да създаде „нещо напълно уникално“ и никога не е планирала да стане традиционен автомобилен производител.

Хора, запознати с въпроса, смятат, че Project Titan, както беше известна разработката на технологичния гигант, първоначално е предвиждал автономно шофиране от ниво 5, което означава, че не е необходима човешка намеса. Колата дори не е трябвало да има волан или педали. В Apple са искали контролът да се извършва чрез приложение за iPhone или контролер за игри като този, който използваме за PlayStation.

В крайна сметка Apple се отказа от проекта, признавайки, че създаването на самоуправляваща се кола от ниво 5, поне на този етап, е невъзможно. Завършването на колата щеше да отнеме още десет години, така че изпълнителният директор Тим Кук реши да се откаже от проекта.

Карлос Гон допълни, че „компанията се фокусира върху създаването на стойност около свързаността, превръщайки колата на Apple в неразделна част от цялата екосистема. Този проект никога няма да се осъществи, въпреки че няма да се изненадам, ако компанията възобнови работата по колата до края на десетилетието."

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Като разделиш енергия на време в киловатчаса на час и получаваш киловати. Като умножиш време в часове по мощност в киловати получаваш енергия в киловатчаса. Я ми кажи ти като раздели 25 киловата на два часа, Какво получи? 12,5 какво? Да чуем поредния Бисер какво пише в учебника по перпето mobile и съм от професор Радев и разпространявам от неговите адреналинки? Пак се извинявам за перпето мобиле но няма да го поправям.
  • #8
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Като разделиш енергия на време в киловатчаса на час и получаваш киловати. Като умножиш време в часове по мощност в киловати получаваш енергия в киловатчаса. Я ми кажи ти като раздели 25 киловата на два часа, Какво получи? 12,5 какво? Да чуем поредния Бисер какво пише в учебника по перпето mobile и съм от професор Радев и разпространявам от неговите адреналинки? Пак се извинявам за перпето мобиле но няма да го поправям.
  • #7
    Турбо ( преди 8 месеца )
    Тесльо,я пак прочети коментара.При движение с 50 км/ч(за 1 час се изминават 50 км) , ще се получат 12,5 киловата.Видя ли фактора време?
  • #6
    Турбо ( преди 8 месеца )
    Тесльо,още ли спорите за щуротии,тези неща ги уточнихме преди доста време.При разход 2,5 л/100 се получава 25 квт мощност за 100 км пробег.При движение с 50 км/ч ще се получат 12,5 квт.
  • #5
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Може да са направили телепорт и да няма смисъл от колата.
  • #4
    Гост ( преди 8 месеца )
    До #4,#5.Това го написа адреналинката - електричка с чужд Ник.
  • #3
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Защо ми се струва, че някой казваше каква далавера са ел. коли? Слагал се един ел. мотор, махал се скъпия ДВГ и маржа на печалбата излита? Май нещата се оказаха други?
  • #2
    Гост ( преди 8 месеца )
    Само роботаксита ли? Адреналинката - електричка предсказа хиляди електрически камиона ще заменят дизеловите.Пепси купиха няколко Семи преди година и оттогава настана оглушително мълчание.Щяло да има електрически камиони,пикапи,бусове, багери,комбайни, трактори, самолети и каквото се сетиш.
  • #1
    Хвалипръц ( преди 8 месеца )
    "създаването на самоуправляваща се кола от ниво 5, поне на този етап, е невъзможно."Е как бе, лъжлив нагъл Илон нали се кълнеше че най-късно до края на 2019 щял да има 1 милион роботаскита. Но най-впечатляващо е че има празноглавци да му се връзват. И не само това, ами упорито убеждават и останалите в "технологичното превъзходство" на самоделките на Тесла..
fallback
Последни