fallback

И Volkswagen дава на „задна“ за електромобилите

Германците промениха плановете си за производство на ID.3

Търсенето на електрическия хечбек Volkswagen ID.3 намалява драстично, като противно на очакванията на компанията, този модел не се превърна в световен хит, така че организацията на производството му в основния завод на марката във Волфсбург губи всякакъв смисъл.

Миналата година продажбите на Volkswagen ID.3 в световен мащаб възлизат на 140 800 бройки. Това не е малка цифра, но далеч от тази, на която германският автомобилен концерн разчиташе при пускането на този модел преди пет години. ID.3 дебютира през септември 2019 г., беше представен като епохален продукт на нивото на Beetle и Golf - според германците ID.3 трябваше да стане също толкова успешен и популярен.

ID.3 навлезе на пазара с голямо закъснение (през септември 2020 г.) и с много недостатъци. Производството му беше разклатено дълго време и поради пандемията от COVID-19 с произтичащия от това глобален недостиг на микрочипове. И когато всички производствени проблеми бяха решени, търсенето на електрически автомобили внезапно започна да намалява на световния пазар.

Лъвският пай от Volkswagen ID.3 за Европа днес се произвежда в завода в Цвикау (Германия). ID.3 се събира в малки количества в така наречената фабрика за стъкло в Дрезден (Германия). Версиите на Volkswagen ID.3 за Китай се произвеждат от съвместното предприятие SAIC-VW в Антинг (част от Шанхай).

Миналата година ID.3 претърпя планиран рестайлинг, след което Volkswagen очакваше да установи производството му в основния завод на марката във Волфсбург. Началото на производството първоначално беше планирано за края на 2023 г., след това беше отложено за лятото на 2024-а Сега германският вестник Handelsblatt съобщи, че всичко е отменено - ID.3 няма да се появи във Волфсбург.

Решението на ръководството на Volkswagen да прекрати производството на ID.3 изглежда очаквано и дори закъсняло, тъй като заводът в Цвикау трябваше да бъде спрян през есента поради ниското търсене на ID.3. При сегашния обем на продажбите на този модел четирите площадки за производството му са явно преувеличени. Особено след като прогнозите не обещават нищо добро.

Еуфорията около електрическите автомобили постепенно отминава, много производители на автомобили са силно песимистични относно плановете си за електрически автомобили и само ръководството на Volkswagen Group изглежда е в известно объркване, не разбирайки как да изгради дългосрочна стратегия. С този ход обаче явно и те започват за „дават на задна“ спрямо електромобилите.

fallback
  • #19
    Leo ( преди 8 месеца )
    Правят скапана кола и после мрънкат, че хората не я купуват. Който им прави продуктовите стратегии трябва да си ходи.
  • #18
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Опция "задно" даже е платена, неможе да бъде
  • #17
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Смешни смешки, по някаква причина последния месец УСИЛЕНО се тиражират всякакви анти-ел новини, и като се зарови човек вижда че всички са препечатка на една и съща опорка. Спусната от фалиращите вагонетки
  • #16
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Е то при тия цени - по добре бмв няколко класи над тва , на 2-3 години + гориво за 5 години напред ...
  • #15
    Грета Тунберг ( преди 8 месеца )
    На моят чекист електрика митбъстъра не му действа.
  • #14
    До 14 ( преди 8 месеца )
    Виж как си знаеш. Като прочетем заглавието, Тесла няма за къде да бърза напред за светлото електрическо бъдеще. До 2030 година има достатъчно време за да си изпълни плановете. Докато другите са включили на задна, на Тесла няма да им трябва много да се напъва за да си изпълни Плана за 20 милиона електромобила в далечното електрическо бъдеще. Само до преди година дори аз не вярвах, че е възможно и прогнозирах, че ще растат до максимум 10 милиона и то не до 2030, а по принцип някога.
  • #13
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Добро утро на всички! (освен на Мъск, който няма избор освен да набляга на ел.) Светлото ел. бъдеще идва.. но от далеч и е с пътническия влак. Докат дойде - не са прайте на по-католици от папата.
  • #12
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Тесла иска да прави 2ра фабрика в Германия, сигурно защото "електромобилите не се продават". Проблема на фолксваген са че прави скапани електромобили и хората си купуват други.
  • #11
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Предполагам, че е временно. Тия решения са политически. Ще видим какво ще стане на изборите за европарламент и догодина в Германия (освен ако няма предстрочни), но дори и да дойдат на власт някакви радикали, след 5 години ще се върнат сегашните и ще направят ел.колите задължителни (което не е непременно лошо). Аз електрическите коли ги харесвам, не ми харесват батериите или по-скоро какво ще правим тук като почнем да купуваме втора ръка с батерии за смяна.
  • #10
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Вътре е скандално зле, както бяха писали в motor1 за новата Шкода все едно някой е заковал с пирони таблет на мястото на стария екран.
fallback
Последни