fallback

И Volkswagen дава на „задна“ за електромобилите

Германците промениха плановете си за производство на ID.3

Търсенето на електрическия хечбек Volkswagen ID.3 намалява драстично, като противно на очакванията на компанията, този модел не се превърна в световен хит, така че организацията на производството му в основния завод на марката във Волфсбург губи всякакъв смисъл.

Миналата година продажбите на Volkswagen ID.3 в световен мащаб възлизат на 140 800 бройки. Това не е малка цифра, но далеч от тази, на която германският автомобилен концерн разчиташе при пускането на този модел преди пет години. ID.3 дебютира през септември 2019 г., беше представен като епохален продукт на нивото на Beetle и Golf - според германците ID.3 трябваше да стане също толкова успешен и популярен.

ID.3 навлезе на пазара с голямо закъснение (през септември 2020 г.) и с много недостатъци. Производството му беше разклатено дълго време и поради пандемията от COVID-19 с произтичащия от това глобален недостиг на микрочипове. И когато всички производствени проблеми бяха решени, търсенето на електрически автомобили внезапно започна да намалява на световния пазар.

Лъвският пай от Volkswagen ID.3 за Европа днес се произвежда в завода в Цвикау (Германия). ID.3 се събира в малки количества в така наречената фабрика за стъкло в Дрезден (Германия). Версиите на Volkswagen ID.3 за Китай се произвеждат от съвместното предприятие SAIC-VW в Антинг (част от Шанхай).

Миналата година ID.3 претърпя планиран рестайлинг, след което Volkswagen очакваше да установи производството му в основния завод на марката във Волфсбург. Началото на производството първоначално беше планирано за края на 2023 г., след това беше отложено за лятото на 2024-а Сега германският вестник Handelsblatt съобщи, че всичко е отменено - ID.3 няма да се появи във Волфсбург.

Решението на ръководството на Volkswagen да прекрати производството на ID.3 изглежда очаквано и дори закъсняло, тъй като заводът в Цвикау трябваше да бъде спрян през есента поради ниското търсене на ID.3. При сегашния обем на продажбите на този модел четирите площадки за производството му са явно преувеличени. Особено след като прогнозите не обещават нищо добро.

Еуфорията около електрическите автомобили постепенно отминава, много производители на автомобили са силно песимистични относно плановете си за електрически автомобили и само ръководството на Volkswagen Group изглежда е в известно объркване, не разбирайки как да изгради дългосрочна стратегия. С този ход обаче явно и те започват за „дават на задна“ спрямо електромобилите.

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Румба, каква "фабрика за стъкло" те гони. Казва се "Стъклената фабрика", защото не само фасадата, но и вътрешните стени към производството са стъклени. Само с гугъл преводач не става!
  • #8
    q ( преди 8 месеца )
    Лош софтуер, бавно зареждане и предвидим резултат. А чиче Го-ше чака стари пърдаци с ДВГ на Горубляне. Напънете се малко бе, може и стари електрички. Помня как като си купих първият германец с автомат колегите се подхилкваха- -виж му акъла. Сега се надпреварват да хвалят това благо автоматика. А още не са опитали качествен електромобил за да разберат какво са карали до сега.
  • #7
    Друг Гост ( преди 8 месеца )
    На мен ми се струва, че някак ни врътнаха. Заради ел.коли увеличиха цените на коли с ДВГ за да компенсират разработките и сега реват, че от ел.колите не могат да печелят колкото от коли с ДВГ. Всички имат рекордни печалби и взеха премии. Всъщност колкото по-лоша слава имат ел.колите толкова повече могат да вдигат цените на коли с ДВГ
  • #6
    bg ( преди 8 месеца )
    онзи ден гледам във VW имат доста електрички на склад ( то 70% май са електрички)..отстъпки до 18000лв...
  • #5
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Не се продава не защото е електромобил, а защото има куп недостатъци, а цената не отговаря на това, което предлага. Отново чакаме на Тесла да направи достъпен хечбек, което няма да стане скоро, защото по всички изтекли досега сведения първо ще пусне кросоувъра на новата малка платформа. Хечбек не очаквам преди 2027.
  • #4
    popa ot razgrad ( преди 8 месеца )
    електричките от самото начало бяха един политически проект, който няма нищо общо с инженеринга и пазарното търсене...затова е обречен...
  • #3
    Остаряваме бавно ( преди 8 месеца )
    Я, това творение ИД3 вече било на цели 4-5 години. В моите представи още е нов модел, защото все му оправят "детските болести".
  • #2
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Вчера слушах и вожда на Порше, който казваше че пазара на електики в Европа и Американе върви. Респективно и те се завъшатна ДВГ сцената с наведна глава. За мене това са доста силни сигнали, че се очертава промяна в ЕП, но да изчакаме юни... 1-ви, айде стига с твоите прогнзи. Стани метеоролог. Но ти беше мисля този, който прокламираше, как се почва от къпите автомобили и се слиза надолу. Еми ето виж точно (ужасно) скъпите не им върви. Ауги ГТ, Порше.. та какво остава за масовите.
  • #1
    Гост ( преди 8 месеца )
    Не върви бизнеса,електричари.Няма субсидии,няма и продажби.
fallback
Последни