fallback

Германска компания, която искаше да произвежда коли у нас, е пред фалит

Next e.Go не успя да намери финансиране и поиска да бъде обявена в несъстоятелност

Германският производител на електрически автомобили Next e.Go не успя да намери финансиране и подаде молба пред съда за обявяване в несъстоятелност. Това се случва за втори път (първият беше през 2020 година), като от компанията обявиха, че причината за това е „неблагоприятна пазарна среда", съобщават медиите в Германия.

Молбата за обявяване в несъстоятелност е подадена в съда в Аахен (Германия), а начело на Next e.Go е назначен синдик. Той ще трябва да прецени дали производителят може да бъде преструктуриран или ще бъде обявен в несъстоятелност. Служителите на компанията са били уведомени в края на миналата седмица за случващото се, както и за стъпките, които ще бъдат предприети.

Според официалното изявление на Next e.Go до тази ситуация се е стигнало заради „неблагоприятно развитие на индустрията на електрическите автомобили и нестабилносп на капиталовите пазари“. Производителят на електромобили изпитва сериозни финансови трудности от доста време, а опитите за намиране на нови инвеститори, както и за сливане с други компании не успяха. През 2022 г. обяви, че започва прием на поръчки на нов модел - е.wave X, но той така и не се появи на пазара.

Две години по-рано тогавашният министър на икономиката Кирил Петков и председателят на борда на директорите на Next.e.Go Mobile Али Визваеи подписаха меморандум за строителството на завод за електрически автомобили в Ловеч. Инвестицията на германския стартъп трябваше да бъде на стойност 140 милиона евро, като се предвиждаше у нас да се произвежда първият модел на марката - e.Go.Lifе.

През 2023 година обаче планираното сливане с американската компания Athena Consumer Acquisition Corp и излизането на фондовата борса в Ню Йорк с цел привличане на капитали се провали. Именно листването на борсата трябваше да осигури средства за строителство на завода за електромобили в Ловеч.

 

 

fallback
  • #14
    до 10 ( преди 8 месеца )
    Ще почнат да се купувят като въведат данъци за тегло и рязмери на автомобила и с все по трудното намиране на места за паркиране и ограничаване на влизането на големи коли в градовете
  • #13
    Ха ха ха! ( преди 8 месеца )
    Кирчо и Кокорчо са и видели сметката! )))
  • #12
    във фалит ( преди 8 месеца )
    Точната дума не е пред фалит ,а във фактически фалит.То още тогава беше ясно,че това е пиниз на Кирчо Интелекта за пред неговите изключително "интелигентни" гласоподаватели.
  • #11
    До 4 ( преди 8 месеца )
    За да сглобяваш коли не ти трябват инженери. То изобщо инженерното образование е опорочено.Това което учат и работят инженерите в България на запад се прави от средни техници.В Бъгъ както и в Раша е пълно с хора с големи претенции които не отговарят на възможностите им.
  • #10
    Оня ( преди 8 месеца )
    Хах, поредния кьорфишек на КириТу.
  • #9
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Точно тази компания никога не е имала шанс, защото с десетилетия вече е доказано, че хората не купуват подобни микро-автомобилчета. За останалите неща пък да не говорим - компанията никога не е имала някакво по-иновативно ноу-хау.
  • #8
    Sfd ( преди 8 месеца )
    Аз бях направо шокиран като подписаха - те си бяха в фалит още тогава тук в Германия .Далаверка някаква завъртяха
  • #7
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Леле каква изненда...
  • #6
    анонимен ( преди 8 месеца )
    а не така всеки гаражен майстор знае повече за автомобилите от инженерите на голямата тройка
  • #5
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Тука работят само бизнеси на ишлеме. Да им дадат на нашите готово проект, мостри със параметри и всичко и да им сложат началници отвън да им изискват качество. Не може да чакаш от българин да ти проектира кола и тя да става за нещо.
fallback
Последни