Mercedes представи AMG-версия на новия E-Class, която получава префикс „53“ и ще се предлага както като седан, така и като комби. И ако досега електрификацията при подобни автомобили на марката идваше с намаляване на мощността двигателя, в случая не е така. Тази AMG-версия все още има редови мотор с 6 цилиндъра, но тук той дори е по-мощен от преди.
Старият AMG E53 имаше 429 к.с., докато неговият заместник, който отново е с 3,0-литров турбомотор, вече развива 443 к.с. Двигателят с вътрешно горене сега работи заедно с електрически мотор с мощност 161 к.с., което позволява обща мощност на системата от 577 к.с. Активирането на Race Start, което е маркетингов жаргон за системата за управление на стартирането (лаунч-контрол), комбинираната мощност се увеличава до временно 603 к.с. Максималният въртящ момент е 750 Нм, докато при предишния модел беше 520 Нм.
Всичко това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,8 секунди при седана и 3,9 секунди при комбито. И в свата случая максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч, но при покупка на предлагания като опция AMG Driver's Package тя достига 280 км/ч за седана и 275 км/ч за комбито. Когато се движат само на електричество, новите E53 развиват до 140 км/ч.
Под пода на багажника е монтирана батерия с използваем капацитет от 21,22 kWh. Mercedes твърди, че това е достатъчно, за да се изминат повече от 100 км в цикъла WLTP само на ток. Пакетът батерии осигурява енергията си на електромотор, вграден в деветстепенната автоматична скоростна кутия, за да спести място.
В сравнение със стандартната E-Class, версията AMG E53 има по-твърда каросерия, по-големи спирачки и стандартно управление на задните колела. Напълно променливата AWD система е комбинирана с адаптивно окачване с променливо амортисиране. Спортният модел получава малко по-агресивен дизайн с по-широки предни калници, осветена решетъчна решетка и четири кръгли накрайници на ауспуха. Интересното е, че предната ос е малко по-широка, отколкото при обикновена E-Class.
Mercedes не планира версии с две врати, тъй като AMG E53 Coupe и AMG E53 Convertible отпаднаха като варианти за ново поколение. Въпреки това, луксозната марка заменя тези автомобили с новите модели CLE53. Те също имат редови шестцилиндров двигател, но не са plug-in хибриди.
Предстои да излезе и нов E63, който също ще бъде зареждащ се хибрид. При него досегашният V8 отпада, за да отстъпи място на редови 6-цилиндров двигател. Четирицилиндровият C63 и задвижваният от V8 S63 вече са електрифицирани, което показва, че дните на AMG мощните автомобили с чист ДВГ настройки са преброени.
Още снимки на хибридния модел - вижте в галерията:
- О, няма да отговоря на този въпрос. Или поне няма да отговоря пряко, засега.
Ние сме още в първата глава на плана, наречен Renault-lution. Той предвижда да правим и по-големи коли - знаете, че от самото начало показахме виждането си за Bigster. Но действаме стъпка по стъпка - започнахме със Sandero, после дойдоха Jogger и Spring, новата емблема и цветове на марката, и сега новият Duster. Следващата стъпка е с Bigster. Ние вече потвърдихме, че ще представим още два модела в C-сегмента. Тези две бъдещи коли ще покриват нуждите на хората и ще запълнят нишите, опразнени не само от Renault. Много други производители също напускат този сегмент или се насочват към електрически решения. Ние смятаме, че това ще освободи място за ново предложение от Dacia.
НА СНИМКАТА: Така графиците на L'Argus си представят бъдещия компактен хечбек на Dacia