Въртящият момент е една от основните характеристики на двигателя. Мощността зависи пряко от това - ако умножите Нютон-метри по обороти и разделите на 9549, получавате желаните киловати. При средностатистически съвременен кросоувър с малък турбо двигател въртящият момент обикновено е около 300 Нм. Това е достатъчно за обикновен автомобил на пътя, но не и спортни коли или много мощни пикапи.
Следващата подборка включва именно автомобили с висок въртящ момент на техните задвижващи системи. Разнообразието е доста сериозно, но по-впечатляващите са цифрите, които предлагат тези автомобили.
Кралете на въртящия момент (ГАЛЕРИЯ):
Lotus Evija
Навлизаме в зоната на най-мощните електрически хиперлколи. Сред тях е флагманът на Lotus със своите 2039 к.с. и 1704 Нм. Толкова генерира агрегатът, създаден от специалистите от Williams Advanced Engineering, който включва двигатели за всяко колело и тягова батерия с капацитет от 93 kWh. Подобреното охлаждане на батерията с четири радиатора позволява да се кара на писта поне седем минути, без да се намалява мощността.
Навлизаме в зоната на най-мощните електрически хиперлколи. Сред тях е флагманът на Lotus със своите 2039 к.с. и 1704 Нм. Толкова генерира агрегатът, създаден от специалистите от Williams Advanced Engineering, който включва двигатели за всяко колело и тягова батерия с капацитет от 93 kWh. Подобреното охлаждане на батерията с четири радиатора позволява да се кара на писта поне седем минути, без да се намалява мощността.