Те са по-тежки, харчат повече, по-несигурни са в завоите и като цяло са доста по-скъпи от традиционните седани и хечбеци. Но тези аргументи не са достатъчни, за да спрат неудържимото ни увлечение към SUV моделите, към техните удобства и към самочувствието, което дават. Ето четири такива автомобила, които могат да се купят на пазара втора ръка за цената на нова малолитражка, и които предлагат не само ефектния вид на "джипове", но и някои надеждни двигатели с голям ресурс. Тук разглеждаме автомобили на приблизителна възраст пет години - горе-долу времето, по което първите собственици се разделят с тях.
4 SUV втора ръка с доста надеждни двигатели (ГАЛЕРИЯ):
Фейслифтът от 2018 замени стария автоматик с нова 8-степенна трансмисия с код A8MF1, от която няма никакви сериозни оплаквания. Системата за задвижване на четирите колела обаче изисква специално внимание. Най-много на 40,000 км трябва да се смазват шлиците на ъгловия редуктор (някои го наричат и раздатъчна/трансферна кутия, но в случая не е коректно: докато истинската раздатъчна кутия може и да предава, и да не предава въртящ момент, тук редукторът се върти винаги и задвижва кардана). Въпросните зъбчати шлици са инженерно недоглеждане: за тях не е предвидено смазване и те започват да ръждясват, особено при автомобилите, често използвани за офроуд или във влажни условия. Това може да доведе до сериозен и скъп ремонт.