IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW ще произвежда едновременно бензиново и електрическо M3

Двата спортни седана няма да използват една и съща платформа

BMW е в процес на електрифициране на цялата си гама и това няма да подмине най-важния спортен седан на марката - M3. Той вероятно ще загуби своя ДВГ в близко бъдеще, като ще получи електрическо задвижване.


BMW M3


Плановете на концерна обаче са се променили в последно време, съобщава BMW Blog. Според най-новата информация баварците разработват ново M3 с ДВГ, което ще съществува и ще се предлага заедно с електрическия модел.

По-интересното в случая е, че двата седана да споделят обща платформа. Купето M4 също остава в гамата на марката, но то ще бъде само електрическо. С други думи, седанът остава единствената опция за тези, които искат редови шестцилиндров двигател.

BMW Blog съобщава, че сегашният 3,0-литров, редови турбомотор S58 ще остане при следващото поколение на M3, тъй като той все още ще отговаря на изискванията за вредни емисии. Това означава изходна мощност от около 500 к.с. и дори повече. Малко вероятно е обаче новото поколение да запази ръчната скоростна кутия, тъй като от BMW M не крият желанието си да се разделят с педалите на съединителя.

Промените в плановете на баварския производител се дължат на намаленият регулаторен натиск за вредните емисии. Няколко вече държави вече отложиха влизането в сила на забраната на ДВГ, а строгите разпоредби за емисиите може да бъдат заобиколени с вратички в правилна.

Европейският съюз, например, изготви разпоредба, която позволява колите с ДВГ да се задвижват със синтетични горива. Също така предстоящите разпоредби на EPA (Агенцията за опазване на околната среда в САЩ) бяха намалени след натиска от страна на автомобилната индустрия.


0 от 500
  • #3
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ел. коли може и да да късат ДВГ на старт и ускорение, но тези 1-2 по-бвно до 100, са просто 1-2с на които да се кефя на 8-те пввици под капака. За жалост, заради ЕКО меко глупости, трябваше да уволнят 2.. и да ги сторят в редичка. Но бих предпочел дори тях пред безшумния, безличен ел. варият на М.
  • #2
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #1, по всички ревюта много хвалят електрическите коли на БМВ. Най-вероятно и сега електрическите са по-хубави от тия с ДВГ. Вероятно обаче има хора, които не искат електрическо. И когато говорим за М, цената едва ли е решаващ фактор. Иначе легендите за оптимизациите и поевтиняването на батериите вече ги пускам да минават край мен без да ги отразявам.
  • #1
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Останаха им още едно максимум две поколения в които ДВГ по нещо ще е по-добро от електрическото задвижване. Например при теглото ДВГ е безапелационен лидер. Всичко зависи от това кога ще навлезе масовото производство на твърдотелни батерии, които на практика ще направят електромобилите по-леки от автомобил с ДВГ и ако си изпълнят обещанията, което лично мен ме съмнява, щели да бъдат дори по-евтини.