fallback

Електрическото Peugeot 3008 обяви сериозно предимство пред конкурентите

Френският кросоувър обещава пробег от 700 км с едно зареждане на батериите

Купувачите на Peugeot 3008 не трябва да се притесняват за пробега на електрическата версия на модела, тъй като той е над 700 км и по този начин новият компактен кросоувър превъзхожда своите конкуренти. Това обявиха от френския производител, като показаха и нагледно способностите на версията е-3008.

Продажбите на електрическия модел стартират през пролетта, като той е оборудван с батерия с капацитет 73 кВт/ч, която предлага 527 км пробег и един електромотор с мощност 210 к.с., задвижващ предните колела. Едновременно с това ще се предлага и версия с мек хибрид, базирана на 1,2-литров бензинов двигател с 3 цилиндъра.

От Peugeot заявиха, че очакват около половината от европейските купувачи да изберат напълно електрическия вариант. Представители на марката са категорични, че той превъзхожда основните си конкуренти Renault Scenic E-Tech, Volvo EV30 и Tesla Model Y, като дадоха за пример пътуване на четирите електромобила по маршрут във Франция с дължина 770 км.

Volvo EX30 с базов пробег от 344 км е трябвало за направи 4 спирания за зареждане, Scenic с 430 км се нуждае от три, както и кросоувърът на Tesla, който има 455 км. В същото време е-3008 ще се нуждае само от спирки, за да измине разстоянието, което спестява доста време на пътуващите.

От френската компания са категорични, че техният модел, който е по-скоро в стил фастбек, ще се опита да конкурира директно Model Y на Tesla, който беше и най-продаваният автомобил в Европа за 2023 г. А клиентите на Peugeot, които искат традиционен SUV, могат да изберат новото 5008. То ще представено по-късно този месец като също ще се предлага в изцяло електрически вариант.

По-мощните версии на е-3008, които ще имат и по-голям пробег, ще бъдат представени в началото на 2025 г. Те ще получат батерия с 98 кВт/ч, като тази с един мотор с 230 к.с. ще предложи пробег от 700 км. Версията с два двигателя и 320 к.с. ще има 525 км пробег.

Според Peugeot, енергийната ефективност при смесен цикъл WLTP е 13,9 кВт/ч на 100 км, като да това помага и формата на фастбек, за която става дума. Цените на 3008 стартират от 38 940 евро за мекия хибрид и от 44 990 евро за електрическата версия.

fallback
  • #16
    Факт ( преди 9 месеца )
    Факта е един няма къде да се зареждат елвктричките а където има заряфна станция цената не е 14ст. На квтч а 90ст. На квтч и кое излиза най евтино да точно такапропан бутана после етанола после бензинов хибрид.Противно на твърденията на уанабите Митбъстер дето вика че квтч бил само 14ст
  • #15
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Помня, когато Ягуар правиха подобни сравнения с Тесла. И те бяха много смели. Къде е сега Тесла, къде е Ягуар? Пежо и останалите със страхливите си стъпки сами се закопават. Никога няма да си купя модел, който е на смесена платформа.
  • #14
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    До теслончо.Пежо прави автомобили,Тесла прави миксери.
  • #13
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Това е дизайнерски автомобил, някои хора като мен го наричат и кичозен и неприемлив с това кормило но има и хора които го харесват, но едвали ще харесат цената му.
  • #12
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Хахаха, Пежо, хахахах! 3008, първо, е цял сегмент надолу от Model Y. Второ е на смесена платформа и мястото е като за още един електрически сегмент надолу. Трето - предно предаване?! Четвърто, пето, шесто - сравнението с Тесла е смешно.
  • #11
    До Груйо ( преди 9 месеца )
    Антиматематиците се хвалят че са спирали само два пъти, но псуват избора си на автомобил защото са висяли на кабела два пъти по час и половина и са му се молили да зареди от 90 до 100% цели 30 минути. Нормалните хора спират три пъти по пет минути, ако много бързат или ако времето не им е чак толкова важно, два пъти по 10 минути и нямат грижи. Е вярно че не е като удоволствието да караш осем часа без да спираш никъде, защото си свикнал от 8 до 17 да не мърдаш от работното място дори до тоалетна
  • #10
    До Груйо ( преди 9 месеца )
    Има два начина да заредиш електромобил за да изминеш 700 км. Първият го ползват антиматематиците. Като намалее батерията на 20-30% се паникьосват и търсят най-близката зарядна станция да заредят "до горе" докато видят 100%. Отнема час, час и нещо и така или иначе няма да стигнеш без още едно зареждане за толкова. Тези опитните които могат да смятат, знаят че ще стигнат с три зареждания по 5 минути, като автомобилът сметне колко трябва да зареждат за да стигнат до следващата с 10%.
  • #9
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Като собственик на Tesla Y и Citroen на предната EV платформата на Стеланитис да ви кажа нещо от първо лице. Теслата показва два оставащи пробега те го наричат при 100% ефективност. Този пробег се дава в каталозите на иконката на батерията. Другия пробег е изчислен като въведеш дестинация. Изчислява с 1000 параметри. Изчисления е много точен с 1-2% грешка. Ситроена показва някаква вариация на идеалния разход. Ако не се осланяш на свои изчисления и опит никакъв шанс да разбреш до къде ще стигнеш.
  • #8
    Груйо Попйорданов ( преди 9 месеца )
    Що така не излизат сметките на електрокарите ? Значи Реното Scenic - дето "има" пробег 430 км с едно зареждане !!, е трябвало да зареди 3 пъти ???? Що тъй ва - елементарната математика сочи, че би трябвало само с едно зареждане да измине тия 770 км, и да остане заряд за още 90 км ?????
  • #7
    До 7 ( преди 9 месеца )
    Вярно е. Във всяка класация или както е модерно напоследък да се казва "изследване от учени" , което преведено на български означава пишман инженери като Радев и Гост, Tesla е на последните места, защото има най-голям процент, повтарям процент на разминаване с каталожния пробег. И като се зачетеш в цифрите, уж пробега ти им пада с най-много километри, а в същото време изминават най-много километри с едно зареждане в сравнение с останалите но за сметка на това се зареждат по-бързо.
fallback
Последни