fallback

Британци пускат готово за употреба водородно задвижване

Агрегатът VPT60N на компанията Viritech може да се използва от широка гама превозни средства

Първото готово водородно задвижване е разработено от инженерната фирма Viritech във Великобритания и ще се предлага на автомобилни производители, които искат „бързо внедряване“ на FCEV. Агрегатът, наречен VPT60N, е създаден, за да демонстрира предимствата на технологията FCEV пред конвенционалните електрически задвижвания.

Новата задвижваща система е проектирана да бъде възможно най-гъвкава и може да се използва в различни превозни средства - пътнически коли, лекотоварни превозни средства, а също така багери и трактори. Тя все още няма разрешение за движение по обществени пътища, но от Viritech обещават, че ще работят с производителите за получаване на хомологиране на задвижването.

Задвижването използва горивна клетка с мощност 59 к.с., работеща с 400-волтова батерия с капацитет 16kWh. Те са свързани с електрически мотор, произвеждащ 268 к.с., като ще бъдат вградени в модула Graph-Pro на Viritech. Това означава, че има вградени точки за монтаж, за да може задвижването да бъде прикрепено към шасито на съществуващо превозно средство без необходимост от допълнителна рамка, което намалява теглото.

Подобна конструкция също така прави съда под налягане, където се съхранява водородът, особено здрав до степен, в която може да издържи на значителен натиск, като например при катастрофа. Водородът се съхранява в два контейнера, които са под налягане от 350 бара.

Както модулът за съхранение, така и батерията могат да бъдат преконфигурирани, за да отговарят на конкретно превозно средство. Стандартизиран модул, предварително конфигуриран от Viritech, също е наличен и ще се използва за превозни средства, които трябва да бъдат разработени и пуснати бързо.

Общият пробег, който предоставя задвижващата система, не се съобщава, но вероятно той е подобен на хиперколата Apricale, създадена също от британската компания. Тя изминава над 800 км с едно зареждане.

fallback
  • #5
    До 4 ( преди 8 месеца )
    Къде видя Тесла? Май освен психопат ще излезеш и параноик? За всеки ъгъл и всяко мнение те дебне някоя Тесла.
  • #4
    Гост ( преди 8 месеца )
    Адреналинката - електричка изпълзя,Тесла Тесла Тесла.
  • #3
    До 1 ( преди 8 месеца )
    Писали сме заедно и за разлика от тебе не съм казал в какво вярвам, аз съм казал ЗАЩО. УПОВАВАМ СЕ НА ФИЗИЧНИТЕ ЗАКОНИ. С физичните закони ли не си съгласен или с мен? Защото каквото и да кажеш ще е едно и също! Това е като да пробваш Какво ще се случи, ако скочиш пред движещ се с висока скорост автобус или направо в някоя дълбока пропаст. Всички са ти казали какво ще се случи на база на физичните закони, но ти държиш да направиш тази стъпка пред автобуса или в пропастта, за да пробваш.
  • #2
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Абсолютно безсмислена технология. Движението с водород е в пъти по-скъпо от движение с бензин. Не се отделят въглеродни емисии при движение, но за производството на водорода се отделят четири пъти повече емисии отколкото за производство на ток за зареждане на електромобил за изминаване на същото разстояние. Тази технология ще има бъдеще единствено и само ако се използва изкопаем водород. Но и тук има условия. За да се наложи той трябва да е по-евтин от бензина.
  • #1
    РУК ( преди 8 месеца )
    Преди митичната Данигърл да е засрал темата - ако човечеството вървеше само по един път и избираше най-лесното,днес още щеше да вярва,че земята е плоска и да гори на клада жените които се интересуват от астрономия!Прогреса винаги се е движил от тези които търсят различния път и опитват,дори с цената на грешки и провали!А не от тия дето седят на диван и повтарят електрички,електрички!Един ден водорода и e-fuel,може да се окажат провал,но ще са стъпка към нещо друго!Няма как да го проумееш това!
fallback
Последни