IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Невиждани продажби на нови коли в България през 2024

Toyota Corolla си върна първото място, Dacia Jogger е плътно зад нея. Tesla e от малкото марки със спад

Българският пазар на нови автомобили върви към най-добрата година в цялата си история, ако се съди по традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. През януари и февруари у нас са регистрирани 8688 нови коли в категориите М1 и N1 - абсолютен рекорд за този период, надминаващ дори резултатите отпреди финансовата криза през 2009.
   
   
Dacia Duster
Dacia Duster е моделът с най-голям ръст тази година - 1087% на фона на слабия си старт през 2023. Впечатлява също скокът при VW Golf (800%) и Ford Focus (713%). Моделите с най-голям спад са Dacia Spring (-66%), Toyota Aygo X (-77%) и Ford Ranger (-80%)
  
     
Продажбите на нови автомобили нарастват с 56% спрямо миналата година, и са с 66% повече от 2019 - последната година преди ефектите от Covid-19 и недостига на компоненти да ударят пазара.
  

ТОП 10
Най-продаваните през февруари:
Toyota Corolla - 173
Skoda Octavia - 125
Dacia Jogger - 122
Skoda Kamiq - 121
Toyota RAV4 - 113
Skoda Superb - 110
Toyota C-HR - 99
Ford Focus - 86
Dacia Duster - 85
Kia Sportage - 85

Ако темпото се запази и през оставащите десет месеца, 2024 година ще надмине не само постижението от 2019 (46 999 автомобила), но и рекорда от 2008 (57 927 регистрирани автомобила, като тук са включени и товарните).

Дори и значителното поскъпване на новите коли в последните няколко години не разколебава българските купувачи. Цели 7 марки отчитат трицифрен ръст на нашия пазар през 2024 (Land Rover, Nissa, Skoda, Seat, Iveco, DFSK, Haval), а при още осем ръстът е над 50%. Само при седем бранда резултатите са по-слаби, отколкото преди година - това са Tesla, MINI, Lexus, Mazda, Fiat, Audi и Subaru.

2024 бележи и началото на по-масираното китайско присъствие у нас. Към присъстващите отдавна на нашия пазар Haval (52 регистрации) и DFSK (37), сега се присъединяват Forthing (24), Wey (8), Voyah (4) и Ora (1) - вече не като индивидуално вкарани в страната бройки, а чрез официални вносители и търговци.
   
    
Най-продаваните марки и модели в България, 2024 (ГАЛЕРИЯ):


  
   

 

 

0 от 500
  • #7
    22 rate up comment 3 rate down comment
    До 5 ( преди 2 месеца )
    Хората които си купуват Шкода, Киа, Дачия търсят практичното и изгодното. В повечето случаи са хора които ползват колите си 7-8-10 години. Няма абсолютно никакъв смисъл да се увътриш 20-30% повече, само за да се хвалиш 2 години, че караш актуален модел на .... Шкода. Така или иначе следващите 5-8 години ще караш стария.Коли от тия дето си изброил се взема да ти върши работа,изгодно, не за хвалене. Възможности се показват с Ферари, Порше и подобни, не с Tucson.....
  • #6
    13 rate up comment 2 rate down comment
    2024 ( преди 2 месеца )
    От 3 милиона коли по пътищата на БГ над 2.1 милиона са над 20 годишни.Новите до 5 години са едва 200 000 а до 10 годишните са 500 000.
  • #5
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Иначе аз лично и 20% отстъпка няма да ме излъже да си взема модел който ще бъде заменен както си е с всички Шкоди, CHR, Tucson и куп други, ще си взема новия дори и ако ще да е доста по-скъп.
  • #4
    36 rate up comment 2 rate down comment
    До 1 ( преди 2 месеца )
    А 2025 като има повече продажби от 2024 ще ти замирише ли, че си е окензал?! Въпреки масовия рев, все повече хора в България имат по-добър стандарт на живот. И на все повече им идва акъла в главата, че е по добре да си купиш нова кола среден клас, от колкото спукан от каране премиум за 20 000лв и всяка година да ръсиш по 5000лв за ремонти.
  • #3
    8 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Взеха да дават отстъпки и то яки 15-20%, то и някои марки са си тука доста надолу и е много вероятно да има и сериозен реекспорт, сега няма да ви казвам кой какво защо но ако пообиколите ще ви стане ясно.
  • #2
    28 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    А защо пък да не му е дошъл акъла на нашенеца, че на Горубляне се излива бokлyка на западна Европа и му е писнало от бракувани уж премиуми. Същевременно заплатите в големите градове нараснаха и хората са се ориентирали към нови коли.
  • #1
    8 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Хм, като гледам 2019 и 2024 - намирисва ми на изтичащи лизниги на служебни коли..