fallback

Невиждани продажби на нови коли в България през 2024

Toyota Corolla си върна първото място, Dacia Jogger е плътно зад нея. Tesla e от малкото марки със спад

Българският пазар на нови автомобили върви към най-добрата година в цялата си история, ако се съди по традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. През януари и февруари у нас са регистрирани 8688 нови коли в категориите М1 и N1 - абсолютен рекорд за този период, надминаващ дори резултатите отпреди финансовата криза през 2009.         Dacia Duster е моделът с най-голям ръст тази година - 1087% на фона на слабия си старт през 2023. Впечатлява също скокът при VW Golf (800%) и Ford Focus (713%). Моделите с най-голям спад са Dacia Spring (-66%), Toyota Aygo X (-77%) и Ford Ranger (-80%)          Продажбите на нови автомобили нарастват с 56% спрямо миналата година, и са с 66% повече от 2019 - последната година преди ефектите от Covid-19 и недостига на компоненти да ударят пазара.   

ТОП 10
Най-продаваните през февруари: Toyota Corolla - 173 Skoda Octavia - 125 Dacia Jogger - 122 Skoda Kamiq - 121 Toyota RAV4 - 113 Skoda Superb - 110 Toyota C-HR - 99 Ford Focus - 86 Dacia Duster - 85 Kia Sportage - 85

Ако темпото се запази и през оставащите десет месеца, 2024 година ще надмине не само постижението от 2019 (46 999 автомобила), но и рекорда от 2008 (57 927 регистрирани автомобила, като тук са включени и товарните).

Дори и значителното поскъпване на новите коли в последните няколко години не разколебава българските купувачи. Цели 7 марки отчитат трицифрен ръст на нашия пазар през 2024 (Land Rover, Nissa, Skoda, Seat, Iveco, DFSK, Haval), а при още осем ръстът е над 50%. Само при седем бранда резултатите са по-слаби, отколкото преди година - това са Tesla, MINI, Lexus, Mazda, Fiat, Audi и Subaru.

2024 бележи и началото на по-масираното китайско присъствие у нас. Към присъстващите отдавна на нашия пазар Haval (52 регистрации) и DFSK (37), сега се присъединяват Forthing (24), Wey (8), Voyah (4) и Ora (1) - вече не като индивидуално вкарани в страната бройки, а чрез официални вносители и търговци.          Най-продаваните марки и модели в България, 2024 (ГАЛЕРИЯ):

      

 

 

fallback
  • #17
    Бедност ( преди 9 месеца )
    Интересна бедност се наблюдава в китната ни родина. От една страна вървят безкрайни реклами на бързи кредити и казина, а от друга имотите и автомобилите се скъсват от строежи и продажби, въпреки нарастващите им цени. Може би има връзка между тези две "тенденции".
  • #16
    До 16 ( преди 9 месеца )
    Коф ти е проблемОт, че някой си купувал големи автомобили?Имат пари, имат желание, харесват ги, съответно ги купуват.Какво ти пречат?Ти си купи това, което искаш, нали така!?Аз карах малка кола. После я смених с по-голяма, а сега съм със седан от среден клас. Градациатя с всеки следващ размер ми носи още повече удоволствие от шофирането.Харесвам седани, купувам седани.Ако ми харесваха Жипки, щях да си купувам Жипки. Къде е проблемът не мога да разбера?
  • #15
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Като гледам от премием се купуват само най-големите, най-тежките коли SUV (единствено изключение са 3,5,7 серия). Ниски са ни данъците и застраховките обеден съм. И втора ръка като гледам какво масово се кара. Всеки *** като вземе някой лев и веднага най-голямата възможна кола. Комплескарщина, която се лекува с дебел данък както е в Европа.
  • #14
    До 13 ( преди 9 месеца )
    Колега картоф, не е толкова трудно да се схване сравнението на месечни данни. Освен ако си кореноплодно :)
  • #13
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Абе, авторе, то 2024 сега започва! Какви са тези генерални заключения? В този сайт има ли поне един "автор" който да може да мисли?
  • #12
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Радвам се че има хора които могат да си го позволят. 40-50 хил не са за всеки, ако добавиш и лихви си е сума.
  • #11
    До 8 ( преди 9 месеца )
    Който има мозък в главата ;)
  • #10
    до 1 ( преди 9 месеца )
    по-вероятно е да ти намирисва на собствените ти ***
  • #9
    иде ( преди 9 месеца )
    Населението упорито продължава да се самоубива финансово с кредити и лизинги.Не е истина колко сълзи и сополи ще има като кризата дойде осезаемо.Много хора ще се събудят и ще бъдат много,ама много ужасени.На глуппав човек не можеш да помогнеш.
  • #8
    2loop ( преди 9 месеца )
    Кой купува тия пръчки Toyota, бе братко?
fallback
Последни