fallback

Невиждани продажби на нови коли в България през 2024

Toyota Corolla си върна първото място, Dacia Jogger е плътно зад нея. Tesla e от малкото марки със спад

Българският пазар на нови автомобили върви към най-добрата година в цялата си история, ако се съди по традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. През януари и февруари у нас са регистрирани 8688 нови коли в категориите М1 и N1 - абсолютен рекорд за този период, надминаващ дори резултатите отпреди финансовата криза през 2009.         Dacia Duster е моделът с най-голям ръст тази година - 1087% на фона на слабия си старт през 2023. Впечатлява също скокът при VW Golf (800%) и Ford Focus (713%). Моделите с най-голям спад са Dacia Spring (-66%), Toyota Aygo X (-77%) и Ford Ranger (-80%)          Продажбите на нови автомобили нарастват с 56% спрямо миналата година, и са с 66% повече от 2019 - последната година преди ефектите от Covid-19 и недостига на компоненти да ударят пазара.   

ТОП 10
Най-продаваните през февруари: Toyota Corolla - 173 Skoda Octavia - 125 Dacia Jogger - 122 Skoda Kamiq - 121 Toyota RAV4 - 113 Skoda Superb - 110 Toyota C-HR - 99 Ford Focus - 86 Dacia Duster - 85 Kia Sportage - 85

Ако темпото се запази и през оставащите десет месеца, 2024 година ще надмине не само постижението от 2019 (46 999 автомобила), но и рекорда от 2008 (57 927 регистрирани автомобила, като тук са включени и товарните).

Дори и значителното поскъпване на новите коли в последните няколко години не разколебава българските купувачи. Цели 7 марки отчитат трицифрен ръст на нашия пазар през 2024 (Land Rover, Nissa, Skoda, Seat, Iveco, DFSK, Haval), а при още осем ръстът е над 50%. Само при седем бранда резултатите са по-слаби, отколкото преди година - това са Tesla, MINI, Lexus, Mazda, Fiat, Audi и Subaru.

2024 бележи и началото на по-масираното китайско присъствие у нас. Към присъстващите отдавна на нашия пазар Haval (52 регистрации) и DFSK (37), сега се присъединяват Forthing (24), Wey (8), Voyah (4) и Ora (1) - вече не като индивидуално вкарани в страната бройки, а чрез официални вносители и търговци.          Най-продаваните марки и модели в България, 2024 (ГАЛЕРИЯ):

      

 

 

fallback
  • #27
    Нашенец ( преди 2 месеца )
    Старата кола я купих нова за 26000, с лихвите 27. Продадох я за 23 след 6 години. Новата е пак от магазина и доста по-скъпа. Ще има по-голямо обезценяване, но пак си струва - друго си е да караш ново. Хубавото е, че за тези 6 години не съм платил нищо за ремонти... Каското не се отразява, защото то все си е 3,5-4,5 % от стойността на колата. Дали ще е стар премиум или нова на същата стойност, каското си е едно и също.
  • #26
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тойота, Шкода, Дачия определено е разумния избор. Може би както е писал 4ти просто някои хора минават от няколкогодишни премиуми нов внос на нови Тойоти и Шкоди
  • #25
    До 24 ( преди 2 месеца )
    То и аз по този критерий съм в мизерия, но съм с такова мислене, че и да имам пари бих избрал няколкогодишна кола на под половин цена. Разбира се за това трябва да има хора които да купуват достатъчно нови
  • #24
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "След подобни статии си давам сметка в ква мизерия живея, защото е изключено да събера 25-30 хил евро за нова кола. Ще си къткам сегашната докато става"Повечето си ги купуват на лизинг и също нямат 25-30 хил евро на куп.
  • #23
    анонимен ( преди 2 месеца )
    да кажеш на глуп.ендера, че е глу.пендер, не е проsтащина, а честност. Дори да го заболи за малко. Но едва ли, ефектът на Дънинг-Крюгер го пази
  • #22
    До 14 ( преди 2 месеца )
    Колега български пpocтak, предвижданията са едно нещо, тенденциите са друго. За 2 месеца тенденции не се очертават, особено при малка и нестабилна икономика като нашата, защото статистическата база е малка. Но това не е по умствените ти в възможности.
  • #21
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Готови сме са Шенген .Започнахме да купуваме нови коли , като европейците.
  • #20
    Жоро ( преди 2 месеца )
    Напълно нормално е при настоящите цени на автомобилите втора употреба. Последните стават все по-неадекватни - например 14-годишна Е-класа за 30000 лева, а чисто нова Корола, макар и базова - 39000. И още много такива примери има. Освен това прогресът е толкова силен, че кола от среден клас модел 2024 година не отстъпва с нищо на премиум от 2015 - 2016 г. в по-ниските или средни сегменти.
  • #19
    Гост ( преди 2 месеца )
    Напълно очаквано, Тойота е на първо място,Тесла на 24то място -4%.
  • #18
    анонимен ( преди 2 месеца )
    След подобни статии си давам сметка в ква мизерия живея, защото е изключено да събера 25-30 хил евро за нова кола. Ще си къткам сегашната докато става
fallback
Последни