Все по-строгите разпоредби за вредните емисиите и по-високите данъци върху превозните средства с големи двигатели, поставят под въпрос бъдещето на превозните средства с двигатели с вътрешно горене. Само преди дни Hyundai обяви, че спира да продава спортните си модели i20 N и i30 N в Европа, като причината за това са именно строгите изисквания за вредни емисии.
В компанията обаче не се отказват от създаването на нова забавна кола с двигател с вътрешно горене. В интервю за Australian Drive настоящият изпълнителен технически съветник на Hyundai и бивш ръководител на изследователската и развойна дейност Алфред Бирман посочи, че хибридното задвижване е опция, която трябва да се проучи и да се използва.
Бирман, който преди да започне работа в Hyundai беше начело на BMW M, потвърди, че корейската компания работи върху по-мощни хибридни превозни средства. Те ще се предлагат и под луксозно ориентираната марка Genesis, а най-вероятни и от третия производител в Hyundai Motor Group - компанията Kia.
„Смятаме, че една от опциите за такова задвижване е бъдещият Elantra N (известен още като i30 N седан", коментира Бирман, но отказа да потвърди, че седанът ще бъде електрифициран в следващото си поколение.
Hyundai вече потвърди, че новата генерация на модела ще се предлага с бензинов двигател. Най-вероятно това ще бъде 2,5-литров мотор, който ще допълва сегашния 2,0-литров агрегат.