Електрификацията завзема всички сегменти на автомобилната индустрия, в това число и този на легендарните muscle-cars. Американският производител Dodge представи първата си стъпка в тази посока - Charger Daytona, който заменя както едноименния седан, така и купето Challenger.
Дизайнът на Dodge Charger Daytona напомня този на неговите предшественици, съчетавайки както квадратни, така и извити елементи. Предната и задната част отдават почит на Charger от 70-те години. В същото време скосеният покрив в края и широките калници се доближават до визията на модерния Challenger.
С дължина от 5247 мм, височина от 1499 мм и широчина от 2027 мм Charger Daytona е дори по-голям от своите предшественици. Разстоянието между двете оси е 3047 мм, а теглото 2648 кг. Моделът излиза във версии с две и четири врати, като използва ефективно вътрешното пространство, предлагайки 644-литров багажник (1059 литра със сгънати задни седалки) и 42-литров преден отсек за съхранение на дребни предмети и кабели за зареждане .
Отвътре новият Dodge разполага с богат технологичен асортимент, с инструментален приборен панел с 16-инчов екран за топ-версията ScatPack и 12,3-инчов централен дисплей. Чрез волана можете да се избират различни режими на шофиране, включително Auto, Eco, Sport, Wet/Snow, Track и Drag, както и режим PowerShot, който осигурява допълнителни 41 к.с. по време на ускорение.
С допълнителния пакет Scat са налични режими като Drift (с персонализирани настройки) и Donut. Спортното оборудване включва още функции като Line Lock, който загрява гумите преди драг-състезание, и Race Prep, който загрява батерията преди използване на пистата.
Първоначално Charger Daytona ще се предлага във варианти R/T и ScatPack, и двата със задвижване на четирите колела. Във версията R/T двата електрически мотора (един на предната ос и един на задната ос) осигуряват общо 503 к.с. и максимална скорост 220 км/ч. При ScatPack, от друга страна, мощността нараства до 680 к.с. и 850 Нм въртящ момент, с ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,3 секунди и максимална скорост от 216 км/ч.
И двата варианта са оборудвани с 94 kWh батерия, чийто пробег по американския цикъл на EPA е съответно 510 км и 418 км. Зареждането може да се извърши до 11 kW при променлив ток и до 183 kW при постоянен ток, което позволява пълнене от 5 до 80% за 32 минути.
Електромобилът е оборудван и с още една любопитна функция - изпускателна система“ Fraztonic, която е налична и за двете версии. Тя изкуствено възпроизвежда звука на V8 двигателя на Charger и Challenger.
Производството на Charger Daytona с две врати ще започне в средата на 2024 г., докато вариантът с четири врати ще трябва да изчака до началото на 2025 г. Едновременно с това ще се появи и версии с ДВГ, която разчита на новия 3,0-литров шестцилиндров двигател Hurricane, развиващ 558 к.с. Той заменя пенсионирания HEMI V8.
Още снимки на електрическия muscle-car - вижте в галерията: