IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Италианци създадоха първото окачване без амортисьори и масло

Новата технология на Marelli обещава висок комфорт и възстановява енергията

Технологията на електрическите автомобили не се фокусира само върху батериите и двигателите, за да предложи по-голяма автономност, мощност и производителност с максимална ефективност. Окачването също е от ключово значение и производителят на части Marelli представи революционна система, която премахва амортисьорите и възстановява енергията.


Marelli окачване


Производителите на електрически автомобили непрекъснато търсят решения за намаляване на разходите, но без загуба на производителност. По-голямата част от разработките им се фокусират главно върху батерии и електромотори за да предложат възможно най-голям пробег и максимална производителност, без да се прави компромис с ефективността. Големите доставчици на части и оборудване обаче са склонни да се фокусират върху други области като окачването.

Един от тях е италианската компания Marelli, която разкри най-новата си иновация - първото окачване в света, което не се нуждае от амортисьори или масло. Системата е способна да предложи страхотен комфорт при шофиране, като абсорбира неравностите и несъвършенствата по асфалта и в същото време възстановява енергията.

Новото активно електромеханично окачване се състои от четири електрически задвижващи механизма, свързани към окачващо рамо, което елиминира класическия амортисьор, въпреки че запазва пружината. Актуаторите имат малки електрически двигатели, които са отговорни за задвижването на рамото, към което са прикрепени, и преместването му под определен ъгъл.

Това става с помощта на информацията, прехвърлена от контролния блок при постоянен анализ на силите и параметрите на ускорението, хода на окачването или управлението ъгъл. По този начин всяко рамо модулира силата, която трябва да приложи при амортисьорите, като дори оставя колелото по-малко свободно при преминаване на по-дълбоки дупки в асфалта.


Marelli окачване


Това обаче не е единствената функция на системата, тъй като тя може също така да възстановява енергията, която се съхранява в 48-волтова батерия. Тя захранва електродвигателите, интегрирани в цилиндричните актуатори. След това шарнирното рамо активира електрическия мотор, генерирайки енергия, подобна на тази при регенеративно спиране.

От Marelli уверяват, че това активно окачване е в състояние да възстанови 80% от енергията, консумирана от системата, така че загубите са минимални. Интересното е, че това е не само адаптивна система за окачване, но и елиминира (или намалява) люлеенето в завоите и накланянето при ускоряване и спиране.

Италианската компанията твърди, че има няколко производителя, които се интересуват от системата и че вече извършват технически тестове, тъй като интерес представлява не само нейната ефективност, но и конструкцията. Електрическите задвижвания са монтирани под колата, така че не засягат дизайна, особено този на интериора.

Кои са производителите, проявяващи интерес, не се посочва, но след основните клиенти на Marelli са Nissan, групата Volkswagen, Mercedes и марки от концерна Stellantis.


0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 седмица )
    Майсторите да вземат да почетат а не да потриват с ръце че след 10 г ще трябва да стават продавачи в Лидл. Колкото и да не им се иска технологиите няма да ги чакат.
  • #14
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Никой ( преди 1 месец )
    Туй нещо у България няма почва,с тези наши пътища още няма да си излязъл от града и то тук беше.
  • #13
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До #5 ( преди 1 месец )
    Пише се оскъпяване,а не ускъпяване.Защо си неграмотен?
  • #12
    11 rate up comment 0 rate down comment
    фф ( преди 1 месец )
    хмммм електродвигател до долния носач... мммм безценно, всички майстори потъркват доволно ръце....
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    ydhdh ( преди 1 месец )
    Според мен това за рекуперацията е ала-бала, но нали сме в период по-малко замърсяване на планетата, CO2 и затова е било важно да се спомене тази подробност. То е ясно, че амортисьора е просто изделие а това е сложно и следователно по-малко надеждно, но активното окачване продължава да се търси и развива. Няма как да се спре прогреса и постоянно ще има проверка на практика на нови технологии.
  • #10
    13 rate up comment 2 rate down comment
    до 5 ( преди 1 месец )
    Чете се Боуз и все още се използва в някои модели на Кадилак. Но няма нищо общо с това, освен че използва електромагнитни сили. С хидрактив на Ситроен пък има още по-малко общо. Най-много напомня на активните стабилизиращи щанги на Порше и Мерцедес, които са удивително инженерно постижение, но са си луксозен уред с висока цена и не са с безкраен живот (макар че издържат 250 хил. км., което не е никак зле).
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    с три тона подскок на място сериозно постижение
  • #8
    4 rate up comment 4 rate down comment
    До 6 ( преди 1 месец )
    Американските "тунери", особено "по-зелените", првят подскоци с хидравлика от десетилетия. Затова борбата е това новото електрическото да е по-евтино и ако може по-надеждно. Което е валидно за електрическите автомобили като цяло, като се замислиш.
  • #7
    32 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Направо перпето-мобиле за нашите пътища, ще генерира ток от дупките непрекъснато.
  • #6
    3 rate up comment 12 rate down comment
    До 5 ( преди 1 месец )
    Китайците вече ползват такова окачване. Вече бяха публикувани статии за скачащи електромобили и такива, които си тръскат снега. Засега е модерно, но ще видим дали ще излезеш прав в дългосрочен план. Активното окачване си има както предимства така и недостатъци.