fallback

Изненада - най-екологичната кола не е EV!

Хибрид зае първото място в класацията GreenerCars за 2024 година

Може ли автомобил с ДВГ да бъде по-екологичен от изцяло електрически превозно средство? Ежегодната класацията GreenerCars, чийто резултати бяха публикувани току-що, показва именно това.

Победата през тази година е за хибриден автомобил, който изпревари всички останали. Местата от второ до пето са за изцяло електрически коли, но в същото време именно такъв модел постига и един от най-лошите резултатите тази година.

Самото изследване се провежда от Американският съвет за енергийно ефективна икономика (ACEEE), като автомобилите се оценяват по няколко показателя. Това са вредни емисии, отделяни през целия жизнен цикъл на конкретния модел - от производство до бракуване, а също така производство и изразходване на енергията, нужна за задвижващата система, както и на вредни емисии, отделяни от ауспуха.

Най-екологичните автомобили според GreenerCars:

След името на модела е посочено неговото задвижване, точките в класацията, препоръчителната цена като нов в САЩ и разходите за гориво за една година.

Победителят тази година е Toyota Prius Prime SE с резултат 71 точки. ACEEE изчислява, че в САЩ горивото на Prius за една година излиза 529 долара. Японският модел печели първото място за трети път, като това се дължи основно на формата на каросерията, ниското тегло и технологиите, които правят Prius много ефективен на пътя.

След Prius се нареждат 4 електромобила, които също записват високи резултати. Не всички EV обаче могат да се похвалят с такива оценки. GreenerCars публикува и списък на „Най-лошите автомобили“ или най-малко ефективните и най-малко екологичните превозни средства.

Най-лошите автомобили според GreenerCars:

След името на модела е посочено неговото задвижване, точките в класацията, препоръчителната цена като нов в САЩ и разходите за гориво за една година.

За първи път в него попада електрическо превозно средство и това, напълно логично, е огромният GMC Hummer EV. Всъщност, според тази класация, той е по-малко екологичен от Chevrolet Corvette Z06.

fallback
  • #27
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Предстои много обича да пърди и въобще не го интересува къде се намира. Може да си пръдне докато останалите се хранят и даже по-голяма нужда между масите може да иде, защото по неговата логика замърсяването си е замърсяване и няма никакво значение къде е. Дали ще иде по голяма нужда между масите в ресторанта И ще поиска салфетка от хранещия се на съседната маса, било същото защото и тоалетната се намирала в същата сграда и ще замърси същото. Даже планетата била една и нямало значение къде замърс
  • #26
    До 24 и 25 ( преди 8 месеца )
    Остави това. Попитай го колко са емисиите за производството транспорта и съхранението на горивото преди да влезе в резервоара, щом казва същото за тока преди да влезе в батерията? Попитай го защо говоря за въглероден диоксид, който не е отровен нито замърсител, а мълчи Колко отровни вещества излизат от ауспуха на хибрида и къде? В Германия голяма част от електрическата енергия се произвежда от газ. Там почти няма замърсители на въздуха. А въглишните централи не са в центъра на градовете.
  • #25
    До 23 ( преди 8 месеца )
    Пише, че средно за миналата година емисиите на квтч в Германия са 355 г СО2 на квтч и обикновено намалят с годините
  • #24
    До 23 ( преди 8 месеца )
    Първо средния разход на Тесла 3 е по-скоро 15 квтч освен ако не караш 100% магистрално за да е 20 на 100. Второ как изчисли, че последната нощ в Германия емисиите за ток са били 690 гр СО2 на квтч защото явно ги знаеш ден по ден колко са?
  • #23
    Хвалипръц ( преди 8 месеца )
    Няма никаква изненада. Само пълен наивник може да вярва че електромобилите са по-екологични. Ето, за последната нощ, когато когато повечето електромобили се зареждат, емисиите от производство на ток в "зелена" Германия са над 690 грСО2/кВтч. При разход на Тесла 3 от 20кВтч/100км, това са 138 гр/км. А пък на 10-тата година ще трябва нова батерия, т.е. още 10 тона СО2 емисии. Къде излиза сметката?
  • #22
    БОШ ( преди 8 месеца )
    С тези екологични глупости само принудиха производителите да лъжат и направиха автомобилите по-скъпи за хората! Електромобилите си имат своите плюсове, но по начина по който ги представят са едно голямо лицемерие. Така и не видях политика която да ограничава приръста на населението в големите градове, да намали концентрацията на хора на кв.км, да се строи към периферията, а не където им скимне. В някой БГ град да чухте нещо за озеленяване на улиците и изграждане на паркове ?!?
  • #21
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Колко да е екологичен приуса? Дори ако повярваме че отделя само 100 гр на километър, за 300 хиляди километра ще отдели 30 тона въглероден диоксид в която и да е точка на света. Старите поколения батерии които вече са навъртяли толкова километри имат средна деградация около 12% за този пробег. Въглеродните емисии за зареждане зависи от енергията с която се зарежда, а с всяка изминала година тя става все по-чиста, а хибридите отделят повече емисии отколкото като нови с всяка изминала година.
  • #20
    РУК ( преди 8 месеца )
    Ха! Сайта вече цензурира думата " из пат каня к" . И наградата в категория "най-толерантен сайт към хората с психически увреждания" отива приииииии .....
  • #19
    до гост ( преди 8 месеца )
    Вярно ли Неканеният гост се нарече технически грамотен? Освен "инженер", да не е сънувал, че и за комик е учил?
  • #18
    Приус ( преди 8 месеца )
    Приуса е наистина страхотно направен. Няма почти нищо общо с предните поколения. Изглежда агресивно, 19-ките с които е обут базово много му ходят, хубави цветове, интериора е изчистен и много приятен, седалките са изключително удобни, техническите характеристики са отлични и колата е всичко друго, но не и бавна. Ускорение 6,6 сек до 100 и 223 к.с. на около 1500 кг. в зависимост от оборудването си е доста добре. Соларния панел ви добавя по около 10 км пробег на ден, а батерията ви дава над 80 км.
fallback
Последни