fallback

Изненада - най-екологичната кола не е EV!

Хибрид зае първото място в класацията GreenerCars за 2024 година

Може ли автомобил с ДВГ да бъде по-екологичен от изцяло електрически превозно средство? Ежегодната класацията GreenerCars, чийто резултати бяха публикувани току-що, показва именно това.

Победата през тази година е за хибриден автомобил, който изпревари всички останали. Местата от второ до пето са за изцяло електрически коли, но в същото време именно такъв модел постига и един от най-лошите резултатите тази година.

Самото изследване се провежда от Американският съвет за енергийно ефективна икономика (ACEEE), като автомобилите се оценяват по няколко показателя. Това са вредни емисии, отделяни през целия жизнен цикъл на конкретния модел - от производство до бракуване, а също така производство и изразходване на енергията, нужна за задвижващата система, както и на вредни емисии, отделяни от ауспуха.

Най-екологичните автомобили според GreenerCars:

След името на модела е посочено неговото задвижване, точките в класацията, препоръчителната цена като нов в САЩ и разходите за гориво за една година.

Победителят тази година е Toyota Prius Prime SE с резултат 71 точки. ACEEE изчислява, че в САЩ горивото на Prius за една година излиза 529 долара. Японският модел печели първото място за трети път, като това се дължи основно на формата на каросерията, ниското тегло и технологиите, които правят Prius много ефективен на пътя.

След Prius се нареждат 4 електромобила, които също записват високи резултати. Не всички EV обаче могат да се похвалят с такива оценки. GreenerCars публикува и списък на „Най-лошите автомобили“ или най-малко ефективните и най-малко екологичните превозни средства.

Най-лошите автомобили според GreenerCars:

След името на модела е посочено неговото задвижване, точките в класацията, препоръчителната цена като нов в САЩ и разходите за гориво за една година.

За първи път в него попада електрическо превозно средство и това, напълно логично, е огромният GMC Hummer EV. Всъщност, според тази класация, той е по-малко екологичен от Chevrolet Corvette Z06.

fallback
  • #37
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Гостенино без топки. Какво ще е оправданието този път? Толкова време съм те оставил да си повтаряш бисерите с всичките си адреналинки, преди да ти кажа Как се смята, че интернет е пълен с вашите бисери и оправдания няма. И Радев и всичките му адреналинки повтаряхте едно и също. Мощността се мери като претеглиш колко гориво изразходваш за 100 км и нито скоростта нито времето Има ли значение. Не се мерило на час.
  • #36
    Продължение на бисер ( преди 2 месеца )
    Да изчислим теоретичната мощността 23.45 кв. в литри дизел като знаем100кв.=10л. Или 23.45 кв.=2.345 л. гориво.Този теоретично пресметнат разход 2.345 л. е почти равен с показанията на компютъра 2.5 л/100 .Това показва че мощността е пресметната точно 23.45 кв.Тази грешка я видях веднага но ако я бях посочил щях да си разваля удоволствието да се гаргаря с форумния инженер.Мисля че толкова гаргара му е достатъчна Следващия път ще се замисли дали да спори с инженери! 08:00 02.10.2020
  • #35
    Абе гост Радев ( преди 2 месеца )
    Цитат от статията "Срив в приложението на Tesla" коментар 254 от самия професор инженер Радев Хванах още една грешка на форумния инженер.При движение с 50 км/ч за 1 час автомобила ще измине 50 км. и ще изгори 2.5 л гориво.За 2 часа -100км. и 5 л гориво.Видяхте ли къде е грешката?Разхода на гориво от 2.5 л/100км. изведнъж стана 2.5 л/час!Моето изчислениеПри движение с 50км/ч за 2 часа автомобила ще измине 100 км и ще изгори 2.5л/100км. защото толкова си гори.Да изчислим теоретичната мощност ...
  • #34
    До 32 ( преди 2 месеца )
    Искаш да кажеш, че в гуми с които минаваш примерно 50 000 км има повече отрова отколкото в горенето на 2 000 литра гориво с които да минеш тези 50 000 км? Това е силно съмнително
  • #33
    До 30 ( преди 2 месеца )
    Има загуби, но не са чак такива, че ако електромобила харчи смесено 15 на 100 то да има още 5 квтч на 100 загуби при зареждане
  • #32
    Хвалипръц ( преди 2 месеца )
    До 26: "Колко отровни вещества излизат от ауспуха на хибрида и къде?" В пъти по-малко отколкото от износването на гумите му, което пък е по-малко от износването на гумите на електромобил, защото последния е доста по-тежък.
  • #31
    До 26 ( преди 2 месеца )
    Съгласен съм с изключение на това, че от хибридите почти не излиза отрова макар да я има, но минимално поне при най-икономичните като Приус, Ярис, Ярис Крос и Корола хибрид
  • #30
    Хвалипръц ( преди 2 месеца )
    До 24: "средния разход на Тесла 3 е по-скоро 15 квтч" Това е енергията която Теслата черпи от батерията. Само че преди това, за да стигне там, имаш загуби при зареждането и загуби по преноса. Това че лъжлив нагъл Илон се прави че ги няма, не означава че наистина ги няма. За емисиите на тока ползвам electricitymaps-точка-ком.
  • #29
    анонимен ( преди 2 месеца )
    На сайта на тази агенция има методиката, по-която съставят класацията. Точно толкова реалистична е, колкото е WLTP. Стъпва на лабораторни данни и осреднени статистики. Няма и грам изследване на моделите в реалния свят. Няма никакво проучване откъде и как добиват материалите - природосъобразно или не- и как ги прилагат в производството.
  • #28
    Гост ( преди 2 месеца )
    Адреналинката - електричка така и не вдяна.От 1 литър дизел повече от 10 квт мощност не може да се получи.Ако 1 литър дизел го изгориш за 1 час ще получиш 10 квтч енергия,това не се учи в спортното училище от мажоретки адреналинки.
fallback
Последни