fallback

Изненада - най-екологичната кола не е EV!

Хибрид зае първото място в класацията GreenerCars за 2024 година

Може ли автомобил с ДВГ да бъде по-екологичен от изцяло електрически превозно средство? Ежегодната класацията GreenerCars, чийто резултати бяха публикувани току-що, показва именно това.

Победата през тази година е за хибриден автомобил, който изпревари всички останали. Местата от второ до пето са за изцяло електрически коли, но в същото време именно такъв модел постига и един от най-лошите резултатите тази година.

Самото изследване се провежда от Американският съвет за енергийно ефективна икономика (ACEEE), като автомобилите се оценяват по няколко показателя. Това са вредни емисии, отделяни през целия жизнен цикъл на конкретния модел - от производство до бракуване, а също така производство и изразходване на енергията, нужна за задвижващата система, както и на вредни емисии, отделяни от ауспуха.

Най-екологичните автомобили според GreenerCars:

След името на модела е посочено неговото задвижване, точките в класацията, препоръчителната цена като нов в САЩ и разходите за гориво за една година.

Победителят тази година е Toyota Prius Prime SE с резултат 71 точки. ACEEE изчислява, че в САЩ горивото на Prius за една година излиза 529 долара. Японският модел печели първото място за трети път, като това се дължи основно на формата на каросерията, ниското тегло и технологиите, които правят Prius много ефективен на пътя.

След Prius се нареждат 4 електромобила, които също записват високи резултати. Не всички EV обаче могат да се похвалят с такива оценки. GreenerCars публикува и списък на „Най-лошите автомобили“ или най-малко ефективните и най-малко екологичните превозни средства.

Най-лошите автомобили според GreenerCars:

След името на модела е посочено неговото задвижване, точките в класацията, препоръчителната цена като нов в САЩ и разходите за гориво за една година.

За първи път в него попада електрическо превозно средство и това, напълно логично, е огромният GMC Hummer EV. Всъщност, според тази класация, той е по-малко екологичен от Chevrolet Corvette Z06.

fallback
  • #57
    Im-ДртiйУАЙТBOY! ( преди 8 месеца )
    Победителят за 2024 год. е Toyota Prius Prime SE с резултат 71 точки И в САЩ горивото на Prius за 1 година излиза 529 долара, което е ТОЧНО = 2 пъти по-малко от парите изразходвани от средно-статист. американски жител за 360 дни. И Японският модел печели първото място за трети път, като това се дължи основно на ефективността на тази машина - която ще излезе на бъдещия й собственик 33 хил. долара = 60 хил. лева, т.е. около 3 годишни цели Раб.3аплати на средния български гражданин - без да харчи.
  • #56
    Така е ( преди 8 месеца )
    С много никове три години се опитвах да ви обясня че мощност не се мери на кантар, но нито една адреналинка не се съгласи с мен и подкрепяше инженер професор Радев, че мощността се мери само на кантар без хронометър. Нямало значение за колко време се изгаря литър гориво, километрите били важни. Мощност се мерила само на кантар за 100 километра. Колкото литра изгориш за 100 км толкова била мощността. Никакви примери за разход на гориво при изкачване на Шипка и каране по магистрала не помогнаха.
  • #55
    PLAID ( преди 8 месеца )
    Изненада става ако в гаража й сработи ДВГ-то и ти си вътре. После да няма: охо-бохо, *** тя не е ли еко?!
  • #54
    Подлоги ( преди 8 месеца )
    Защо цените са в еврейска валута?
  • #53
    До 52 ( преди 8 месеца )
    Зависи от хибрида. Prius е едно приятно изключение при хибридите на toyota. Те на практика му се подиграват в рекламите си, защото в тях осмиват както плъгин хибридите, така и електромобилите защото техните хибриди били самозареждащи се. Много ми се иска да построиш в един такъв самозареждащ се хибрид със семейството си с работещ климатик или отопление в затворения гараж, след като си толкова убеден, че са безопасни за здравето. Не само за здравето А и за животът ти са опасни. НЕ ПРОБВАЙ!
  • #52
    До 44 ( преди 8 месеца )
    Хибрид на място не замърсява защото ДВГ не работи
  • #51
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Няколко поста по-късно след като твърдя #196 Антимисленето не прощава на никой "В практиката, мощността за движение при определена скорост е равна на мощността необходима за преодоляване на механичните загуби плюс мощността на аеродинамичното съпротивление. Питаш за теорията на две плюс две." гост ми отговаря #198 Гост"ако мощноста на автомобила е равна на мощноста на загубите автомобила няма да се движи умньо."22:15 29.09.2020Нищо ново и до днес. Пак си е същия антиМИСЛИТЕЛ.
  • #50
    Бисер след Бисер ( преди 8 месеца )
    Където и да бръкнеш все Бисер излиза Ето поредния по търсене на мненията на Гост в същата статия : #190 Гост"При 5 кв при 50 км в чac кoлaтa нямa дa ce движи пo твoятa грaфикa oт пocт 175 имaш 2кв oт въздушнo и 2кв oт cъпрoтивлeниe при търкaлянe.2+2=4 5-4=1кв и c тaзи мoщнocт щe пoдържaш 50 км в чac.При 100км в чac имaш 10+5=15 кв зaгуби 20-15=5кв зa дa пoдържaш 100 км в чac.Тoвa e нeвъзмoжнo.Дaннитe нa кoлeгaтa ca рeaлни 23 и 48 кв.Caмo нe рaзбрaх зaщo ключвaш кпд при cмятaнeтo нa рa
  • #49
    До 45 ( преди 8 месеца )
    Гостенино, вече ми писна да ти обяснявам като на функционално неграмотен какво иска да каже автора. Това са твои коментари писане преди четири години когато беше адреналинка на Радев. Също така са и лично негови коментари. Дал съм и източника на информация - "Цитат от статията "Срив в приложението на Tesla" коментар 254 от самия професор инженер Радев" отвори статията и виж всички простотии написани с Ник Радев и твоя Ник, както и Ника на turbo . Все аз ли съм ги писал?
  • #48
    анонимен ( преди 8 месеца )
    След като отвсякъде летят безмилостни доказателства, че електромобилите са далеч по-добри и икономични, а клиентите ги харесват и искат, за разлика от хибридите, а да не говорим за водорода, Тойоткафилите рязко и агресивно приеха нова опорка - емисиите от гумите. Да, таваришчи, гумите имат емисии. Но не, дарагие, разликата с един хибрид, пък да не говорим за тежките водородни коли, е минимална. Опорките са едно нещо, действителността - друга. Вашата действителност е в Московия.
fallback
Последни