fallback

Toyota обяви EV целите за нереални и ще купува кредити за емисии

Това е по-изгодно, отколкото да се харчат пари за нови електромобили, които никой няма да купува, категорични са японците

Прогнозите на Toyota сочат, че потребителите в Америка ще купуват далеч по-малко електромобили, отколкото очаква местната агенция за опазване на околната среда (EPA). Затова и автомобилният производител планира средства за покупка на кредити за вредни емисии, за да може да отговори на разпоредбите в САЩ, вместо да харчи пари за разработката на нови електрически превозни средства, които може да не се продадат.

През миналата година EPA обяви, че се стреми 60% от продадени нови автомобили през 2030 г. да бъдат изцяло електрически. Агенцията обаче ще преразгледа този показател и ще го свали до 54% до момента, в който трябва да бъдат приети новите правила.

Според Тед Огава, главен изпълнителен директор на Toyota Motor North America, компанията му очаква действителният брой да бъде много по-нисък - около 30%. Той беше категоричен, че компанията му базира производствените си цели на потребителски прогнози, а не на данните на EPA.

„Целите за ЕV са напълно нереалистични. Нашата отправна точка е какво ще бъде търсенето от страна на клиентите. Според разпоредбите пазарът на електромобили през 2030 г. ще е над 50%, но нашият план е за 30%. Ние ще спазим разпоредбите, но по-важно е какво искат клиентите", обясни Огава.

За да преодолее разликата между производството и таваните на емисиите въз основа на оценките на EPA, Toyota разглежда възможността за закупуването на кредити за емисии като начин за удовлетворяване на регулаторните изисквания.

„От регулаторна гледна точка ще трябва да подготвим за покупка на кредити, но все още е рано да се каже. Във всички случаи изгубената инвестиция е по-лоша от покупката на кредит“, допълни Огава.

Топ-мениджърът допълни, че Toyota ще продължи да работи за представянето на повече електромобили на клиентите си. В момента марката предлага само два модела, задвижвани изцяло на ток в САЩ - Toyota bZ4X и Lexus RZ450e. Компанията изгражда и завод за акумулатори в Северна Каролина на стойност 13,9 мрд долара. Общата инвестиция в производството на електромобили и хибриди в САЩ е 17 млрд долара.

Огава каза, че японският автомобилен производител може да е зад марки като Tesla по отношение на електромобилите, но в компанията вярват, че наваксват - както в технологиите, така и в домашното зареждане. Той допълни, че автомобилите на Toyota са по-добри от тези, идващи от Китай, но и признава, че марката не може да се конкурира с тях по отношение на цените.

fallback
  • #38
    Гот ( преди 8 месеца )
    Не ми се иска докато шофирам *** ми да е на ЯМР.
  • #37
    До пръцльо ( преди 8 месеца )
    "За 2024 ще има ръст, защото все още има огромни субсидии." Да разбирам ли че ти си единственият тук, който вижда трезво нещата и не вярва на пропагандата, че има срив на продажбите на електромобили тази година? До тук записваме 1. аз залагам на 20% ръст. 2. Хвалипръц залага на ръст на продажбите на електромобили за 2024. От 3 до 34 за светец инженер професор Радев и неговите 30 адреналинки , записваме нямат топки за залог. Тоест засега всички сме на едно мнение, но според вас моето е грешно.
  • #36
    Благодаря! ( преди 8 месеца )
    "Прогнозата ми е че при сегашните технологии елетрокарите ще растат докъм 30% дял, за повече ще трябва следващо поколение батерии." Ето че когато човек споделя мнението си ясно и разбрано, се оказва че споделяме едно и също мнение. Само въпрос на време е с настоящите технологии и цени на батериите, да бъдат постигнати 30% пазарен дял на електромобилите. В твоето мнение обаче има един съществен пропуск. Говориш за пазарен дял през 2030 с технологии от 2023 година? Дали няма да има промяна?
  • #35
    Хвалипръц ( преди 8 месеца )
    До 36: "Дали си прав, ще видим още тази година, защото спряха субсидиите, а електромобилите все още са по-скъпи." Ха-ха, спряха само директните субсидии в Германия, на останалите места субсидиите си стоят. Прогнозата ми е че при сегашните технологии елетрокарите ще растат докъм 30% дял, за повече ще трябва следващо поколение батерии. За 2024 ще има ръст, защото все още има огромни субсидии.
  • #34
    Залози ( преди 8 месеца )
    Задал съм този въпрос от преди месец и към момента залозите вървят така. Аз залагам на 20% ръст за тази година , което означава около 11 милиона продажби при 9,5 милиона миналата година. Още сега познах и залога на е инженер професора Гост Радев и всичките му адреналинки. Той е абсолютно същият като през последните няколко години - че нямат топки за да заложат и познах. Тоест техният залог е че нямат собствено мнение но със сигурни, че аз греша. Сега чакаме твоя залог за тази година.Ти поне имаш
  • #33
    анонимен ( преди 8 месеца )
    "Хвалипръц ( преди 9 часа )Глобално, делът на електромобилите за 2023 е 11%. И това при безумните субсидии, които рано или късно ще трябва да спрат или поне намалеят драстично. Дори и да минат 30% през 2030, няма да е с много." Още веднъж те поздравявам, че имаш собствено мнение и смелостта да го кажеш публично. Дали си прав, ще видим още тази година, защото спряха субсидиите, а електромобилите все още са по-скъпи. Каква ти е прогнозата? Ще се сринат ли продажбите тази година?
  • #32
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Заглавието е неправилно. Не целите са нереални, а Тойотка отказва да ги стигне като разглезен хлапак, поради некомпетентност и технологична изостаналост. Те са си го казали черно на бяло. Както предположих преди години, планът на Тойотка е да обере последните продажби на ДВГ преди пълното преминаване към електро. По този начин си осигурява един сигурен, макар и краткотраен и нискомаржов пазар. Надеждата и е след като този преход премине, технологията на електромобилите да се е комодитизирала.
  • #31
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Всяка литиево йонна батерия в колата е бомба със закъснител, за жалост вече във всяка кола има такава, дали е Mild Hybrid дали нормален хибрид или електричка винаги идва момента в който батерията се скапва и като отидеш в официалния сервиз рекет на максимум.
  • #30
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Да не говорим ако трябва и да чакат за кабел. А отностно таксата за изминато, там няма да има голяма или малка кола, плащаш и толкова. А сега поне може да избираш пред няколко варианта - хибрид, дизел, бензин, LPG, CNG и можеш да си направиш сметката за твоят начин на живот, кое е най изгодно.
  • #29
    //// ( преди 8 месеца )
    30 ти остави субсидиите. Когато се увеличат броя на електромобилите веднага ще им махнат привилегиите. Безплатна зелена зона, ще започнат да си заплащат такса за изминат километър и т.н. Не съм против електричките, ако имах пари бих си взел една малка градска електрическа кола. Но за основна семейна все още не стават. Нвека тия дето са много отворени да тръгнат с две малки деца на дълъг път и да се наложи да презаредят. Тия 40 мин. на кабела ще им се сторят, като 2 часа!!!
fallback
Последни