fallback

Toyota обяви EV целите за нереални и ще купува кредити за емисии

Това е по-изгодно, отколкото да се харчат пари за нови електромобили, които никой няма да купува, категорични са японците

Прогнозите на Toyota сочат, че потребителите в Америка ще купуват далеч по-малко електромобили, отколкото очаква местната агенция за опазване на околната среда (EPA). Затова и автомобилният производител планира средства за покупка на кредити за вредни емисии, за да може да отговори на разпоредбите в САЩ, вместо да харчи пари за разработката на нови електрически превозни средства, които може да не се продадат.

През миналата година EPA обяви, че се стреми 60% от продадени нови автомобили през 2030 г. да бъдат изцяло електрически. Агенцията обаче ще преразгледа този показател и ще го свали до 54% до момента, в който трябва да бъдат приети новите правила.

Според Тед Огава, главен изпълнителен директор на Toyota Motor North America, компанията му очаква действителният брой да бъде много по-нисък - около 30%. Той беше категоричен, че компанията му базира производствените си цели на потребителски прогнози, а не на данните на EPA.

„Целите за ЕV са напълно нереалистични. Нашата отправна точка е какво ще бъде търсенето от страна на клиентите. Според разпоредбите пазарът на електромобили през 2030 г. ще е над 50%, но нашият план е за 30%. Ние ще спазим разпоредбите, но по-важно е какво искат клиентите", обясни Огава.

За да преодолее разликата между производството и таваните на емисиите въз основа на оценките на EPA, Toyota разглежда възможността за закупуването на кредити за емисии като начин за удовлетворяване на регулаторните изисквания.

„От регулаторна гледна точка ще трябва да подготвим за покупка на кредити, но все още е рано да се каже. Във всички случаи изгубената инвестиция е по-лоша от покупката на кредит“, допълни Огава.

Топ-мениджърът допълни, че Toyota ще продължи да работи за представянето на повече електромобили на клиентите си. В момента марката предлага само два модела, задвижвани изцяло на ток в САЩ - Toyota bZ4X и Lexus RZ450e. Компанията изгражда и завод за акумулатори в Северна Каролина на стойност 13,9 мрд долара. Общата инвестиция в производството на електромобили и хибриди в САЩ е 17 млрд долара.

Огава каза, че японският автомобилен производител може да е зад марки като Tesla по отношение на електромобилите, но в компанията вярват, че наваксват - както в технологиите, така и в домашното зареждане. Той допълни, че автомобилите на Toyota са по-добри от тези, идващи от Китай, но и признава, че марката не може да се конкурира с тях по отношение на цените.

fallback
  • #8
    q ( преди 8 месеца )
    Тези за готови. Още някоя година ще имат верни заблудени клиенти и после като голфът, никой не се интересува от него, единствено в Германия. Това че клепат евтини и опростени автомобилчета, не е формула за успех, която ще работи вечно. Така ще е, докато дойдат евтините електомобилчета, още по упростени и евтини. И тогава хлъц от веднъж, като Кодак, като Нокия.
  • #7
    До 3 ( преди 8 месеца )
    Не беше ли ти, този който твърдеше че приятен няма никакви притеснения за екологичните изисквания, защото ги покрива благодарение на хибридите си? Защото тогава планира средства за покупка на кредити за вредни емисии, за да може да отговори на разпоредбите в САЩ? Страната в която има най-ниски изисквания и все още се карат най-мощните бензинови автомобили в света? Ако дори тамошните стандарти не може да покрие, как ще покрива по строгите стандарти в другите страни? Къде ще продава?
  • #6
    До 6 ( преди 8 месеца )
    За САЩ и за 2030 донякъде съм склонен да се съглася с тебе. Как обаче ще коментираш мнението на Тойода, че електромобилите НИКОГА няма да надхвърлят 30% пазарен дял и затова toyota не залагат на производство на електромобили, за да обслужват останалите 70% от пазара в бъдеще? Някой от вас МИСЛИ ли, че през 2030 ще се продават само 25 милиона електромобила или по-малко? Аз не мисля така и това, че МИСЛЯ не ме прави мислител и мисленето не е нещо свръхестествено, както смятат антиелектриците.
  • #5
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Аз съм за електро, но в интерес на истината за Америка е реалистично да са 30на% през 2030г както твърди Тойота, а не 60% защото там условията са други от Европа и Китай най-вече, че си имат петрол..
  • #4
    До пръцльо ( преди 8 месеца )
    По правилно беше да се изразиш, че toyota залага срещу пазара. Разчита с някакво вълшебство, заклинание или по добрия стар начин с подкупи за лобиране, да обърне пазарните тенденции и ръста на пазарния дял на електромобилите да започне да пада, за да спечелят от залога, че невъзможно пазарния дял на електромобилите да премине 30%. Интересно на каква база са тези прогнози, след като вече има държави с много по-голям пазарен дял, а на най-големия автомобилен пазар ще стане в тази или 2025 год.?
  • #3
    Хвалипръц ( преди 8 месеца )
    Тойота прави качествени автомобили, а лъжливия ти чичо Илон - самоделки. Тойота планира на базата на очакванията на клиентите, Илон - на регулациите и субсидиите. Като дойде Тръмпи догодина, какво ще стане със субсидиите, сещаш ли се?
  • #2
    Ами браво на Тойота ( преди 8 месеца )
    И да, не е евтино да имаш собствено мнение.
  • #1
    анонимен ( преди 8 месеца )
    С плащането на милиарди на чичо Илон страшно ще наваксат. Голям план. Да прочетат историята на Кодак...
fallback
Последни