Главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, направи радикално изявление по-рано тази седмица относно предстоящия Roadster, като каза, че компанията му се стреми към време за ускорение от 0 до 60 мили (97 км/ч) за по-малко от секунда. Много експерти побързаха да отхвърлят това твърдение, но се оказа, че Мъск има подкрепата за него в в лицето на изпълнителния директор на Bugatt-Rimac.
На въпрос във Facebook дали смята, че твърдението на Мъск за ускорение под 1 секунда за правдоподобно, Мате Римац отговори: „С подходящите тласкачи е напълно възможно. Ние вече дори направихме такава симулация".
Шефът на Bugatt-Rimac все пак побърза да направи една уговорка: „Проблемът е, че освобождавате въздуха за две до три секунди и след това имате много мъртва тежест, която носите (резервоари, компресор, клапани, дюзи и т.н.). Същото е и с вентилаторите – те просто ви дават повече сцепление, но имате нужда от нещо като 30 000 нютонметра на колелата, за да ускорите от 0 до 100 км/ч под една секунда. За целта се нуждаете от масивни двигатели, инвертори, скоростни кутии, задвижващи валове и т.н. "
Римац също така отбелязва, че колата трябва да бъде „супер лека“, което обикновено не е стандартът за автомобили, захранвани с батерии. Дори хиперколата Rimac Nevera, която вдига 100 км/ч за по-малко от 2 секунди, тежи близо 2300 кг. „Тласкащите устройства наистина са единственият начин, но те носят и много недостатъци, тъй като заемат място и тежат", каза още Римац.
През 2018 г. Илон Мъск обяви, че бъдещият Roadster ще има „10 малки ракетни тласкачи, подредени безпроблемно около колата". Това, на теория, би бил типът тяга, необходима на Roadster, за да постигне това време под една секунда 0-60. Не е ясно обаче как това ще се отрази на безопасността на автомобила и съответно на получаването на сертификат.
Освен, че коментира изявления на Мъск шефът на Bugatti-Rimac зарадва феновете, като показа снимки на бъдещия V16 двигател на компанията. Те са направени още през 2022 г., когато са били готови и тествани първите прототипи. Двигателят ще бъде част от хибридна система и ще се поставя на наследника на Bugatti Chiron.
Това ще бъде и първият нов продукт на марката след поглъщането на Bugatti от Rimac и Porsche през 2021 г., при което хърватският взе 55-процентов дял, докато германската компания получи останалите 45%. Подробности за мотора липсват, като на снимките се виждат блокът, коляновият вал и буталата.
Компанията пусна и кратко видео с двигателя, в което се чува звука му. Твърди се, че той ще развива 1800 к.с. и ще се развърта до 9000 об/мин. Подробности за агрегата ще има през следващите месеци, а официалната премиера е насрочена за юни.