fallback

Мъск: Tesla Roadster идва тази година и ще вдига 100 км/ч за под секунда

Никога няма да има друг автомобил като този, категоричен е милиардерът

Производствената версия на Tesla Roadster ще бъде представена по-късно тази година, обяви главният изпълнителен директор на компанията Илон Мъск.

Милиардерът анонсира появата на модела с публикация в социалната мрежа X (бивш Twitter), като посочи, че електрическият модел ще ускорява от 0 до 60 мили (97 км/ч) за по-малко от секунда. „Никога няма да има друг такъв автомобил", написа още Мъск.

При представянето на автомобила през 2017 г. беше посочено време от 1,1 секунди за ускорение от 0 до 60 мили. Достигането на 100 мили в час (160 км/ч) трябва да става за 1,9 секунди, а след още 2,3 секунди Tesla Roadster ще се движи с 402 км/ч. Посоченият пробег с едно зареждане е 1000 км.

Сега Мъск твърди, че серийният модел ще вдига 60 мили в час за по-малко от секунда, което означава, че Roadster ще бъде по-бързо от Rimac Nevera. Хърватската хиперкола ускорява от 0 до 62 мили в час (100 км/ч) за 1,95 секунди и е най-бързо ускоряващия сериен автомобил на планетата.

Шефът на Tesla добави, че компанията му има за цел да започне доставки на модела през 2025 г., след като преди това обяви дати за пускане на пазара 2020, 2022, 2023 и 2024 г. Закъсненията бяха обяснени с прекъсване на веригата за доставки, както и с развитието на задвижващата система с 3 електромотора и на нови батерии.

Като се имат предвид високите спецификации на Roadster, изглежда малко вероятно той да бъде доставен на първоначално цитираната цена от около 250 000 долара, обявена през 2017 г. за първата серия „Founders Edition“. Резервациите за тези автомобили бяха таксувани на пълната сума. За сравнение, една Nevera струва повече от 2,5 милиона долара, както и използваща същото задвижване Pininfarina Battista.

fallback
  • #38
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Сцеплението не позволява такова ускорение. Даже ф1 болид ускорява за над 2 сек до 100, въпреки сиситемите
  • #37
    Автотранспортен техн ( преди 8 месеца )
    Предполагам седалката ще има някакъв вид държач за главата на шофьора, че " а натисна газта - а си счупи вратЪ " :D
  • #36
    До 35 ( преди 8 месеца )
    С думи прости, колата е по-скоро с реактивни двигатели, отколкото с електрически мотори. Демек е "хибрид"!
  • #35
    До 34 ( преди 8 месеца )
    Извинявам се, че затрупахме полезните мнения с и'д"иотски коментари и е трудно да се намери полезната информация по темата която съм споделил. Това ускорение не се постига от гумите и точно това е идеята. Постига се с 10 броя ракетни двигателя, които са монтирани от всички страни на автомобила и се включват при загуба на сцепление на гумите. Както при загуба на сцепление при ускорение, така и при спиране и най-вече в завой, когато гумите губят сцепление заради високото тегло.
  • #34
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Няма как да стане тази работа с това ускорение в нормални условия на нормален асфалт с нормални гуми. Просто няма как да се получи нито физически, нито теоретически. Дори под 2 сек няма как да падне в нормални условия. Реално ускорениято може да е между 2 и 3 сек.
  • #33
    анонимен ( преди 8 месеца )
    И за да вдигнем малко нивото, смятате ли че идеята с тръстерите ще проработи? Лично на мен ми се струва малко като синтетичното гориво и водородът. Само шум. Ако между всяко ползване са необходими 5 мин. за презареждане, а всяко зареждане изяжда 10% от заряда в батерията, ще е абсолютно неизползваемо на писта. А с тази мощност и това тегло, на правите няма абсолютно никаква нужда от тези тръстери. Запишете си го и ще си поговорим като излезе.Така се прави КРИТИКА. Не ХЕЙТ като вас.
  • #32
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Но най-големият шамар който ядете всеки ден и затова ме мразите е ИСТИНАТА, ФАКТИТЕ И РЕАЛНОСТТА която ви завирам в очите, за да ви сваля розовите очила и или капаците от очите. Толкова сте се вманиачи ли да говорите за хора, че си изграждате ОБРАЗИ които мразите и хора кумири и всичко което кажа Радев е истина, а електрика винаги лъже. Радев казва че кара Пежо perpetuum mobile, след няколко минути аз пиша, че е невъзможно, вие скачате да го защитавате с години с десетки никове , все инженери.
  • #31
    анонимен ( преди 8 месеца )
    "още ли не включваш,хората които не те харесват са повече от един.Хората които дразниш всеки ден са повече от един.От зелена тикв@ семки не щем.От безполезните ти съвети също." Няма абсолютно никакво значение дали сте трима човека зад никът гост и ви дразня всичките или е само един Радев с 50 Ника. Пак не схващаш идеята че говорим за идеи. Виждаш ли каква хубава игра на дума се говори идеята че говорим за идеи а не за хора. Какъв съвет да ти дам за 2050. Ти имаш нужда от идеи за заяждане ДНЕС.
  • #30
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Също така няма да ви падна на нивото да избивам комплекси и да се правя на такъв какъвто не съм. Няма да обяснявам колко велик инженер е електрика, Как всъщност е професор , а вече е станал и академик. Нито пък какъв автомобил кара след като си продаде дизеловото SUV. Най-малкото не е културно възпитано и етично да говориш пред непознати за такива неща и който ги говори и пита останалите за тях, всъщност е комплексаря. А не е като да не мога да ви излъжа. И предварително да ви кажа че ви лъжа,
  • #29
    До 25 ( преди 8 месеца )
    Пич, давай усърдно, защото промоцията свършва на 29-ти февруари, днес. Останаха само няколко часа от февруари месец да ви падам на нивото да обсъждам хора.. разбира се чак на вашето ниво не смятам да падам, да наричам жените ви коне, да пращам поздрави на починалия ви баща, Да каза че електрика е умрял защото преди четири години се е изразил неправилно за твърда и еластична ламарина и към момента не може да го понесе и пише с 10 различни Ника по този който е доказал, че е сгрешил. Имам граници
fallback
Последни