fallback

В Европа се появи китайски конкурент на Qashqai, Sportage и Tiguan

Кросоувърът Chery Omoda 5 засега е достъпен само в бензинов вариант

Още една китайска марка - Chery, започва инвазия в Европа, като започна лансирането си на новия си модел - Omoda 5. Той влиза в категорията на SUV и кросоувъри, като ще трябва да се конкурира с доста успешните на Стария континент Nissan Qashqai, Kia Sportage или Volkswagen Tiguan.

Амбициите на Chery обаче са доста големи и компанията вече изгражда мрежа от дилърски и сервизни центрове, като започна от Испания и Италия. Това е любопитно решение от страна на китайците, тъй като другите производители от тази страна предпочитат да започнат инвазията си в Европа от нейната северна част - Скандинавия, Великобритания и Германия.

Omoda 5 се позиционира с С-сегмента на пазара. Неговите размери са дължина от 4440 мм, широчина - 1830 мм, височина - 1590 мм и междуосие от 2530 мм. Теглото на кросоувъра, когато е празен, е 1428 км. Обемът на багажника е 360 литра, като по този показател китайският модел отстъпва на конкурентите си. При Dacia Duster, например, дължината е по-малка - 4340 мм, но багажникът побира 445 литра.

В същото време Nissan Qashqai е дълъг 4430 мм, а бажгажникът побира 504 литра. На свой ред, Kia Sportage е дълъг 4520 мм (багажник 452 литра), а Volkswagen Tiguan - 4540 мм (650 литра багажно пространство). В салона на Omoda 5 има място за 5 души, но междуосието от 2630 мм е по-малко от това на споменатите вече модели.

Дизайнът на кросоувъра е в стила на други модели на Omoda. Дневните светлини са хоризонтални и тънки, за да съответстват на долния ръб на предния капак, докато пълните LED светлини са вертикални, образувайки рамка за решетката. Повърхностите са анимирани от изпъкнали и вдлъбнати части, които понякога се редуват на по-очевидни ръбове, а друг път на по-меки връзки.

Салонът е в минималистичен стил, като арматурното табло е развито хоризонтално и почти напълно лишено от физически контроли. В средата на конзолата има сензорни бутони за преки пътища за управление на климатика, а в централния тунел са поставени пластини за безжично зареждане на телефон и други бутони и ротори около скоростния лост за ръчна спирачка, режим на шофиране или отопление на седалките (които имат вградени в облегалките за глава).

В горната част на арматурното табло има два 10,2-инчови екрана, разположени един до друг в една рамка със скосени странични ръбове. Уредите зад волана (оборудвани с многофункционални бутони на спиците) разполагат с персонализирана графика за информация за автомобила, бордовия компютър и управлението на асистентите за шофиране ADAS.

Задвижването на Omoda 5 става с 4-цилиндров 1.6 турбо бензинов двигател с мощност 197 к.с. при 5500 об/мин и 290 Нм въртящ момент между 2000 об/мин и 4000 об/мин, за максимална скорост от 191 км/ч. Двигателят е разработен от Chery Group, с възможност за производство на двугоривни и хибридни варианти.

Двигателят има променливо газоразпределение и маслена помпа с променлив работен обем и е съчетан със задвижване на предните колела чрез 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител, също разработена вътрешно в Chery Group. Предното окачване е McPherson, задното е многозвенно.

Цените за Omoda 5 все още не са потвърдени, но се очаква те са започват под 30 000 евро. Така китайският модел ще е по-скъп от Duster, който стартира от 24 000 евро, но пък е по-евтин от Nissan Qashqai Kia Sportage и VW Tiguan.

Още снимки на китайския кросоувър - вижте в галерията:

fallback
  • #11
    Iii ( преди 7 месеца )
    Имам китайска от три години и мога да кажа, че е много добра кола. Пишещите тук , които плюят по китайските и си драпат езиците си нямат ни май малка представа от качеството на тези автомобили. За разлика от много европейски марки предлагащи сув с трицилиндрови маллитражни мотор чета , при китайските имаш нормален турбо мотор, който предлага много добър вървеж.
  • #10
    Халил ( преди 8 месеца )
    В Турция здраво стъпаха на пазара.В сравнение с Кашкай с 3цилиндровите двг този си е по-добър без никъв спор
  • #9
    Гого 700 ( преди 8 месеца )
    Ще си продаде китаеца с тоя бензинов двигател колата когато ескимоса си купи хладилник .
  • #8
    Пешо ( преди 8 месеца )
    Имам китайска машина, лагерите й, които са три на брой, са хлабави на осите и в главините. Резултатът е плачевен. Става въпрос за машина с 20 компонента. Дори не мога да си представя какво ще е с автомобил, който има 2000 части...
  • #7
    Докторът ( преди 8 месеца )
    Кой нормален човек ще купи това при положение, че може да вземе шкода карок за същите пари и даже с дизел.Явно жени са основната таргет група
  • #6
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Аз лично чакам да докарат новият Тусон, иначе китайците са скамери, достатъчно са ме мамили в алиекспреса да им нямам и 1% доверие за каквото и да било, колкото време отне на корейците да им се има някакво доверие умножете това по 3 за китаец. За пример вижте Донг Фенг Ево-то, нито е 200 коня, нито има 3д камера както пише, мултимедията му няма андроид ауто, лакомо животно и какво ли още не.
  • #5
    Мерните единици ги н ( преди 8 месеца )
    От статията разбрах две неща. Теглото се измерва в километри и междуосието на този SUV може да нарастне буквално за написването на две изречения
  • #4
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Китайците ще се възползват от факта че последно време европейските компании загърбват дилърската си мрежа и много представителства просто ще сменят продукта който продават, подобно на заводите които затварят и идват китайски фирми да ги наемат
  • #3
    raiders ( преди 8 месеца )
    Дам, Кашкай е много красив и успешен от 2021, като дойде последното поколение. Проблемите са му 2 за мен, висока цена и странно много 5 модификации... сега е на промоция 56 250лв. Кия ми е фаворит, дизайн, багажник, интериор... но почна от 50, сега 55 бона, излезе малко след Нисана, декември 2021. Иначе за около 50к китайските Донг Фенг ево 5 ли беше 198к.с. изглежда солиден... само си избираш цвят и си ти.
  • #2
    Пропов ( преди 8 месеца )
    Конглокент е твърде силна дума и е неприложима относно китайските недоразумения. Да си конглокент не става само с желание и журналистически хвалби в евтините медии. Трябва да предложиш продукт, най малко равен, че дори и по добър от традиционно добрите и наложени вече лидери на пазара. А случаят с китайските недоразумения не е такъв. Не стават. Всеки по технически грамотен човек знае че с пръдня боя не става.
fallback
Последни