IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla планира да продава 20 милиона коли годишно

Илон Мъск смята, че целта е амбициозна, но постижима до 2030 година

Tesla продължава да се развива и да увеличава продажбите си, но експанзията на марката на пазара на електрически автомобили изглежда в застой. Причините за това са появата на страхотни предложения от конкурентите, като и цялостното забавяне на търсенето на електрически превозни средства в последно време.


Tesla


Въпреки това, главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, заяви, че поставената преди няколко години цел за продажба на 20 млн електромобила годишно до 2030 г. все още е напълно постижима. И компанията му не се е отказала от нея.

Растеж има, но не е достатъчен

През 2023 г. Tesla продаде рекорден брой електрически автомобили - 1 808 581, като не само изпълни плана си, но и потвърди позицията си на лидер по продажби на превозни средства с нулеви вредни емисии. За да стигне 20 млн коли през 2030 г., компанията трябва да увеличи продажбите си 10 пъти, което изглежда много трудно. Ръстът на Tesla за 2023 г. не надхвърли 38%, а за 2024 г. се очаква той да бъде 30%. Това означава, че през втората половина на десетилетието Мъск и хората му ще трябва да включат на по-висока предавка.


Tesla


Продажбите на Tesla през годините:

2012: 2600 бройки

2013: 22 400

2014: 32 000

2015: 50 000

2016: 76 200

2017: 103.100

2018: 245.200

2019: 367 500

2020 г.: 499 550

2021: 936.172

2022: 1 313 851

2023: 1 808 581

В очакване на Model 2

Ясно е, че достигането на 20 милиона автомобила годишно до края на десетилетието ще изисква по-голяма и преди всичко по-достъпна моделна гама. Tesla Model Y е най-продаваният автомобил в света с 1,23 милиона регистрации, но той сам не може да доведе марката до желаните обеми.


Tesla


Основният принос за тях трябва да бъде на Model 2, който ще пристигне през 2025 г. с очаквана цена от 25 000 евро, както и „роботикси“, което се очаква да бъде също толкова евтино и може да постигне отлични резултати, ако технологията за автономно шофиране е достатъчно зряла, за да ги направи осъществими и функционални.


0 от 500
  • #26
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Покрай тебе дори три годишните деца изглеждат свръх интелигентни. Тоест аз не съм толкова умен за колкото ме мислиш. просто ти си толкова глупав за да мислиш че някой ти вярва, че си инженер. Не случайно от четири месеца те питам "А това, господин машинен инженер по ДВГ, което си писал в това мнение в същата статия дали е вярно "Ако със закаляването се увеличава еластичноста защо зъбите на ножовката след закаляване не са еластични а твърди?" Знаеш ли как започва мнението?
  • #25
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Гостенино ( преди 3 месеца )
    Поне са истински инженери, а не менте инженери като тебе, който се прави на инженер по форумите, но всъщност не е никакъв инженер и му липсват дори познания по математика за четвърти клас. Хайде да ти падна на нивото и да я приключваме тази тема, за да започнем да говорим за идеи.
  • #24
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Най добрите инженери са в Тесла,няма съмнение.Затова Кибергрозника ръждясва само за месец.Носачи се чупят,брони падат, стъкла хвърчат, батерии се палят, автопилота катастрофира.
  • #23
    2 rate up comment 7 rate down comment
    до 28 ( преди 3 месеца )
    И какво включва планът ти? Какво правиш, за да достигнеш до нивото 15 000? Стоиш и чакаш? Мъск, за разлика от теб, работи по мин. 12 ч. на ден и се е заобиколил със също такива хора, както и с едни от най-добрите инженери, материалолози, специалисти по батерии, елекроници, софтуеристи и машинни инженери. Ако трябва да избирам между ти да взимаш 15 000 през 2030 и Тесла да продава 20 млн. по това време, ще заложа на второто без да се замисля.
  • #22
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Аууу, сега с тази статия мит, пляд, тсла седи в служебната си дизелова баничарката с палец на дясната ръка в ауспуха си и кара само на първа, защото не може да превключва скоростите :)
  • #21
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До 29 ( преди 3 месеца )
    "Елинор Рузвелт: Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората" гостенино, знаем, че освен, че си в последната категория, си и патологичен лъжец, така че е трудно да се скриеш както зад този Ник, така и зад титлата машинен инженер , която си съчини. И ако един велик ум може да обсъжда и хора, за малките умове очевидно е невъзможно да асимилират събитията на които са свидетели, камо ли да тръгнат да говорят за идеи за електрификация. Не се напъвай!
  • #20
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    То и аз планирам да печеля по 15,000 месечно ама
  • #19
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 24 ( преди 3 месеца )
    Баш той е. И във ФактиБГ продължава да се вкюлчва, но вече не като Електрика, а "анонимно".
  • #18
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ще... само ако им сложи 4+ цилиндъра под капака, и оправи качеството и може би няма конглокенция.
  • #17
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Гостенино ( преди 3 месеца )
    Влади ли се казваш или и това е измислено име както измислената титла машинен инженер? Не те ли е срам вече да обсъждаш хора вместо идеи? "Елинор Рузвелт: Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората"