fallback

Tesla планира да продава 20 милиона коли годишно

Илон Мъск смята, че целта е амбициозна, но постижима до 2030 година

Tesla продължава да се развива и да увеличава продажбите си, но експанзията на марката на пазара на електрически автомобили изглежда в застой. Причините за това са появата на страхотни предложения от конкурентите, като и цялостното забавяне на търсенето на електрически превозни средства в последно време.

Въпреки това, главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, заяви, че поставената преди няколко години цел за продажба на 20 млн електромобила годишно до 2030 г. все още е напълно постижима. И компанията му не се е отказала от нея.

Растеж има, но не е достатъчен

През 2023 г. Tesla продаде рекорден брой електрически автомобили - 1 808 581, като не само изпълни плана си, но и потвърди позицията си на лидер по продажби на превозни средства с нулеви вредни емисии. За да стигне 20 млн коли през 2030 г., компанията трябва да увеличи продажбите си 10 пъти, което изглежда много трудно. Ръстът на Tesla за 2023 г. не надхвърли 38%, а за 2024 г. се очаква той да бъде 30%. Това означава, че през втората половина на десетилетието Мъск и хората му ще трябва да включат на по-висока предавка.

Продажбите на Tesla през годините:

2012: 2600 бройки

2013: 22 400

2014: 32 000

2015: 50 000

2016: 76 200

2017: 103.100

2018: 245.200

2019: 367 500

2020 г.: 499 550

2021: 936.172

2022: 1 313 851

2023: 1 808 581

В очакване на Model 2

Ясно е, че достигането на 20 милиона автомобила годишно до края на десетилетието ще изисква по-голяма и преди всичко по-достъпна моделна гама. Tesla Model Y е най-продаваният автомобил в света с 1,23 милиона регистрации, но той сам не може да доведе марката до желаните обеми.

Основният принос за тях трябва да бъде на Model 2, който ще пристигне през 2025 г. с очаквана цена от 25 000 евро, както и „роботикси“, което се очаква да бъде също толкова евтино и може да постигне отлични резултати, ако технологията за автономно шофиране е достатъчно зряла, за да ги направи осъществими и функционални.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Когато печалбата не ти е самоцел за да се опитваш да произвеждаш само печелившите модели. Когато се опитваш да налагаш на клиентите мнението си кое е най-добро за тях чрез маркетинговия си отдел и платени статии и класации. Като оставиш на счетоводителите да проектират автомобили и ограничаваш инженерите, за да намалиш разходите, се появява някоя компания като Тесла, която прави продуктът си желан и оставя той сам да говори за себе си. Парите за реклама се влагат в усъвършенстване и ниски цени.
  • #5
    продължение ( преди 8 месеца )
    Исках да кажа 2 модела с ново поколение а не фейслифтнати.
  • #4
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Когато обяви плана за 20 милиона продажби, Мъск каза, че има нужда от 10 модела. В момента има 5 (макар че реално пикапа ще продава съществени бройки чак до година) А за малък модел се говори чак за края на следващата година. Та през 2026-та ще има 6 модела, 2 от които ще са съответно 9 и 13 годишни през 26-та. Та за 4 години ще му трябват 4 нови и поне 2 фейслифтнати модела.
  • #3
    До 1 ( преди 8 месеца )
    За разлика от гостенина, който с примера си покри всички планети в млечния път с лилии и не му стигна мястото, Илон Мъск може да смята и е поставил ограничение от 20 милиона. Дали ще ги постигне е съвсем отделен въпрос. Само до преди година, самият аз смятах, че планът е свръх амбициозен и максимумът който може да постигне е 10 милиона и то не още през 2030. Дотогава обаче има доста променливи които ми променят и мнението - например отказа на останалите да ги произвеждат при повишено търсене
  • #2
    Коко ( преди 8 месеца )
    Хубаво планират, но има ли кой да ги купува тези коптори????
  • #1
    Анонимен ( преди 8 месеца )
    Да и после до 2035 - 30 милиона тесли, до 2040 100 мил. След 20 години по Земята и Марс ще има само теслИ.
fallback
Последни