fallback

Tesla планира да продава 20 милиона коли годишно

Илон Мъск смята, че целта е амбициозна, но постижима до 2030 година

Tesla продължава да се развива и да увеличава продажбите си, но експанзията на марката на пазара на електрически автомобили изглежда в застой. Причините за това са появата на страхотни предложения от конкурентите, като и цялостното забавяне на търсенето на електрически превозни средства в последно време.

Въпреки това, главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, заяви, че поставената преди няколко години цел за продажба на 20 млн електромобила годишно до 2030 г. все още е напълно постижима. И компанията му не се е отказала от нея.

Растеж има, но не е достатъчен

През 2023 г. Tesla продаде рекорден брой електрически автомобили - 1 808 581, като не само изпълни плана си, но и потвърди позицията си на лидер по продажби на превозни средства с нулеви вредни емисии. За да стигне 20 млн коли през 2030 г., компанията трябва да увеличи продажбите си 10 пъти, което изглежда много трудно. Ръстът на Tesla за 2023 г. не надхвърли 38%, а за 2024 г. се очаква той да бъде 30%. Това означава, че през втората половина на десетилетието Мъск и хората му ще трябва да включат на по-висока предавка.

Продажбите на Tesla през годините:

2012: 2600 бройки

2013: 22 400

2014: 32 000

2015: 50 000

2016: 76 200

2017: 103.100

2018: 245.200

2019: 367 500

2020 г.: 499 550

2021: 936.172

2022: 1 313 851

2023: 1 808 581

В очакване на Model 2

Ясно е, че достигането на 20 милиона автомобила годишно до края на десетилетието ще изисква по-голяма и преди всичко по-достъпна моделна гама. Tesla Model Y е най-продаваният автомобил в света с 1,23 милиона регистрации, но той сам не може да доведе марката до желаните обеми.

Основният принос за тях трябва да бъде на Model 2, който ще пристигне през 2025 г. с очаквана цена от 25 000 евро, както и „роботикси“, което се очаква да бъде също толкова евтино и може да постигне отлични резултати, ако технологията за автономно шофиране е достатъчно зряла, за да ги направи осъществими и функционални.

fallback
  • #16
    До 21 ( преди 8 месеца )
    Ех как И на мен ми се иска да си говорим какво трябва да се постигне до 2030 година, ако само Тесла в това време продава 20 милиона, а останалите още 30-40 милиона, което би означавало над 50% пазарен дял на електромобилите. Каква зарядна инфраструктура ще е необходима? Как трябва да се промени енергетиката до тогава? Изненада за антиелектриците и антиматематиците но напълно логично за всеки мислещ - свързано е със сайта на ЕСО и данните от него в реално време.
  • #15
    До 20 ( преди 8 месеца )
    Прав си! Предварително се извинявам на останалите че падам на вашето ниво, но очевидно не разбирате от намеци. "Елинор Рузвелт: Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората" А как ми се иска да обсъждаме идеи!
  • #14
    Гълъбарник ( преди 8 месеца )
    Влюбените гълъбчета пак окъкаха коментарите с някакви стари дрязги. Та, по темата на статията: само след 5-6 години Тесла иска да произвежда толкова автомобили, колкото Тойота и ФВ заедно. Теоретично е възможно, но на практика не виждам как може да се случи без сериозна мрежа от представителства, сервизи и фабрики. А тогава влизаш в "коловозите". Засега минават метър с поддръжката, но при тези обеми и пазари не знам дали е възможно. Освен ако планът не е като при телефоните: "ползваш и хвърляш".
  • #13
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Не отговори на въпроса, защото нямаш топки, но най-вече, защото както обикновено Не разбра какъв е въпроса, дори след като 100 пъти ти обясних че няма нищо общо с ножовката и с термообработката. Просто исках да потвърдиш че ти си писал това мнение и все още си държиш на думите. Вече няколко пъти потвърди че си го писал ти, което е достатъчно за да не се оправдаваш че някой друг е писал от твое име, господин машинен инженер!
  • #12
    Гостенино ( преди 8 месеца )
    "с 30% предполагаем ръст годишно за 2024 няма начин Тесла да произведе 20 млн. електрокара 2030 г." Пак те питам какво фатално ще се случи и някой ще бъде ли изненадан че Тесла няма да си изпълни някакъв срок? Ако следеше тенденциите и можеше да си правиш собствени статистики без да вярваш на заглавия, щеше да знаеш че в 96% от случаите Тесла не си спазва сроковете, но в 80% от случаите, въпреки закъсненията, Илон Мъск си постига поставените цели, колкото и да са изглеждали неизпълними.
  • #11
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Да но точно тези му действия показват че има охлаждане на пазара и естественият разстеж вече не е достатъчен. А разходите за реклама и липса на приходи от зарядната мрежа ще му изяде маржа преди той да го свали.
  • #10
    Гостенино ( преди 8 месеца )
    Ти като разбираш от геометрични прогресии, вярно ли е написаното В статията, господин машинен инженер : "Ръстът на Tesla за 2023 г. не надхвърли 38%, а за 2024 г. се очаква той да бъде 30%. Това означава, че през втората половина на десетилетието Мъск и хората му ще трябва да включат на по-висока предавка."Какво толкова фатално ще се случи, ако Тесла запази 38% ръст до 2030 година?
  • #9
    До 4 ( преди 8 месеца )
    Освен нови модели, Тесла има много лостове за вдигане на продажбите. Първият и очевиден е да си създаде рекламен отдел / PR. Втори лост е да направи повече представителства и най-вече сервизи. Третият лост го ползва в момента - намаляване на цените. Засега са намалени до маржа на печалба на останалите производители, но са заявили, че са готови да работят на нула с години. Четвърти лост е безплатно зареждане. Тези лостове не могат да се ползват от останалите, с изключение на китайците.
  • #8
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Или за борсовите игри на Мъск когато брат му продаде акции за милиони по време на пик, Мъск пусна туит който срива цените на акциите и после си ги купува обратно.
  • #7
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Да да знаем че Тесла е благотворително предприятие с идеална цел и не работи за печалба, а хората не го разбират и само им бутат пари в ръцете. Нищо че до скоро продаваха с най-големия марж. А колите им орязани дори от елементарни неща като централен екран, копчета парктроник и сензор за чистачки. А нещо за бонуса на Мъск от 54 милиарда да кажеш? Или и него не го е искал. Та трябваше до съд да се стигне
fallback
Последни