IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes-Benz задмина Tesla като най-ценен производител

Лидерите в класацията Global 500 си размениха местата от преди година

Консултантската компания Brand Finance публикува най-новата версия на годишната си класация Global 500, в която експертите включват най-ценните марки в света на базата на 12-месечни резултати. Интересни промени настъпиха и в сегмента на автомобилните марки.


Mercedes-Benz


И този път за лидерство сред автомобилните производители беше между Tesla и Mercedes-Benz. Миналогодишната класация бе оглавена от американския производител на електрически превозни средства, но през 2023 г. германският концерн все пак измести своя конкурент и си върна първата позиция.

През годината стойността на Mercedes-Benz се е увеличила с 1% - до 59,4 милиарда долара, докато Tesla загуби 12% от стойността си за същия период - 58,3 милиарда долара. Както отбелязват анализаторите, проблемите за компанията се създават главно от нейния основател и ръководител Илон Мъск, около когото възникват различни скандали, като те засягат репутацията на всички компании, притежавани от бизнесмена.


Brand Finance


Като цяло обаче глобалният бум на електрическите превозни средства играе в полза само на производителите на електрически превозни средства. Както следва от данните на Brand Finance, например BYD - най-скъпият автомобилен производител в Китай, който е и един от световните лидери в производството на „зелени“ автомобили, е поскъпнал с 20% (до 12,1 милиарда долара).

Марката New Flyer демонстрира още по-впечатляваща динамика. Стойността на тази компания, специализирана в производството на електрически автобуси, нарасна с 250% през годината и достигна 646 милиона долара.


0 от 500
  • #1
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "Като цяло обаче глобалният бум на електрическите превозни средства" хайде разберете се най-накрая с шефовете и с рекламодателите, тези продажби на електромобили сриват ли се или има глобален бум, че двете са невъзможни по едно и също време? Аз вярвам на числата и според мен твърдението в тази статия е вярно, но антиелектриците са антиматематици и не вярват на числа, защото се изприщват от тях и вярват на заглавията който пишете - срив на продажбите на електромобили, спад на продажбите и т.н.