fallback

Огромен ресурс, здрава каросерия и просвет от 200 мм - един кросоувър за под 20 000 лв.

При употребяван Ford EcoSport за предпочитане са дизеловите версии

Разглеждайки статистиките за надеждност на автомобилите и по-конкретно на употребявани кросоувъри на възраст под десет години се сетихме за едно доста нестандартно, но много добро предложение. Става дума за Ford EcoSport. Цените на тези автомобили у нас сега варират от 15 000 до 25 000 лева.

Задвижването на всички колела се предлага само в комбинация с двигател 2.0 и ръчна скоростна кутия, но такива екземпляри почти не присъстват на БГ пазара на употребявани автомобили. Така че, ако този автомобил ви допадне, ще трябва да се примирите само с предно предаване. Но пък тези коли се характеризират с огромен ресурс, здрава каросерия и просвет от 200 мм.

Факт е, че пазарът е доминиран от версия 1.0 и 1.5, съответно бензин и дизел. Тук за предпочитане са агрегатите с обем от 1.5 литра, тоест дизеловите. Еднолитровите мотори са слаби за този сравнително тежък кросоувър. Що се отнася до скоростните кутии, трябва да се избягва, познатата ни и от Focus роботизирана трансмисия, която е известна с честото си дефектиране.

Това важи и за версиите след модифицирането на модела, защото след като се отърва от основния проблем през 2014 г. (говорим за блока за управление), роботът продължи да има течове от основния семеринг, което води до повишено износване на дисковете на съединителя. До 150 хиляди км повечето от тези агрегати вече са ремонтирани. Но има друг вариант.

Купуването на EcoSport с робот крие елемент на романтика, но при бързо запознаване е трудно да се оцени истинското състояние на устройството. С ръчна скоростна кутия, моделът е далеч по-подходящ за всеки двигател. За предпочитане, както вече споменахме, са 1.5-литровите дизели. Особено с дизела, този кросоувър "дърпа" страхотно и има огромен ресурс. Основните области с висок риск са при бензиновите версии и са свързани с бобините за запалване и с горивната помпа.

Оборудването в повечето случаи е доста добро и е в познатия ни европейски стил. По-важното обаче е, че окачването е здраво, а каросерията има отлична устойчивост на корозия. Пътният просвет от 200 мм дори е твърде голям за автомобил, проектиран като градски, но това е плюс за родната пътна картинка. Багажникът обаче е скромен. А нещото, което компенсира останалите недостатъци са ниските разходи за поддръжка и относително ниския разход на дизела.

fallback
  • #6
    Kolio ( преди 1 година )
    Всеки знае, че Форд и коза не боледуват!! Те мрът от раз!
  • #5
    Адолф ( преди 1 година )
    Чета коментара на "специалиста" коментирал първи и се чудя, дали някога въобще е карал кола? Сравнява 140 бензинови коня от 1-ка моторче, с 120 дизелови такива от 1,5 мотор. Дали някога е чувал нещо за въртящ момент? :) Явно нито е чувал, нито е карал!
  • #4
    112 ( преди 1 година )
    Най-добрия Форд е продаденият!
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Казвате надежден автомобил с двигател Ecoboost и ск кутия Powershift,пълни глупости,това е дно от най-големите недоразумения в автомобилостроенето.Имам форд съм запознат с всяка гайка на тази марка
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Все пак за градско принципно бензина е по-приемлив? Дизел докато загрее (зимата съвсем) + запушване на дюзи заради ниските обороти.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    С двигател 1 л. 140 коня, както пишеше в една статия тука, може да се изминат "десетки хиляди километри".
fallback
Последни