В периода от 1978 до 1981 г. баварската марка произвежда само 399 такива купета, които имат достъп до обществените пътища. Според източници като книгата BMW M1: The Story, това е единственият фабричен спортен автомобил, който е боядисан в специален нюанс на сребрист металик, наречен Polaris.
Общо компанията пуска три сребристи M1, но другите два нямат толкова специфичен метален нюанс. Каросерията от фибростъкло на спортната кола е създадена от известния дизайнер Джорджето Джуджаро.
Както е посочено в информацията за търга, това BMW M1, което е обявено за продажба, е слязло от поточната линия на 23 февруари 1981 г. То е доставено на официалния дилър във Франция на 27 март същата година. През 1983 г. купето отива в Япония. Колата се завръща в Европа през 2006-а, а десет години по-късно отива в САЩ, но вече след ремонт.
По-специално, съединителят е сменен през 2013-а. Година по-късно екипът на експерта по BMW-та и пилот на Procar Аксел Хагеман, основател на BMW M1 Club, го пребоядиса във фабричния цвят на Polaris. Купето е и с нов километраж, но по официални данни общият пробег е под 17 200 км.
Въпреки възрастта си, емблематичната "двувратка" е запазила оригиналния си интериор с кожени седалки с платнени вложки. "Под капака" тази кола има 3.5-литров шестцилиндров двигател с мощност 273 к.с. и максимален въртящ момент от 239 Нм. Комбиниран с петстепенна ръчна скоростна кутия ZF със самоблокиращ се диференциал, той ускорява спортния автомобил до максимална скорост от 266 км/ч.