fallback

Дизелите, които промениха историята

Точно преди 88 години беше представен първия лек автомобил с „тежко“ гориво

На 16 февруари 1936 г. на изложение в Берлин е представен Mercedes-Benz 260 D. Този модел се смята за първия дизелов лек автомобил в света, въпреки че това твърдение не е вярно. Но пък е една от причините да си спомним най-важните дизелови леки автомобили в историята. Някои от тях имаха огромно влияние върху индустрията, като един дори стана причина за най-големия автомобилен скандал в историята.

Най-важните дизелови автомобили в историята (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #16
    До Вин ( преди 7 месеца )
    Объркал си се приятелю, не e ,,Турбо дизел инджекшън" TDI e съкращение на ,,Турбо Директ Инджекшън" ! А сега пак си помисли дали се е наложило директното впръскване и дали някой още прави дизели с предкамерно палене?
  • #15
    бачо Кольо ( преди 7 месеца )
    Аз също съм фен на дизела и съм казал,че ще го карам докато може.После...ще му мислим(ама едва ли ще сме живи).
  • #14
    Мъка ( преди 8 месеца )
    Голяма мъка ми е, че сатанизираха дизела!
  • #13
    ..... ( преди 8 месеца )
    Много младоци, много нещо. Пишат за хди, комън рейл.....истинският дизел господа няма нужда от ток, за да работи самостоятелно. Един човек го написа само. Истинският дизел на Ситроен е музика за ухото, икономичен, пъргав, достатъчно чист, и практически вечен. Имах щастието да се срещна с блока им М25. Той беше придобит от Пежо на безценица, барабар с цялата фирма Ситроен. А сега старите хди-та, т.нар. изнежени дизели, всъщност са вечни, спрямо немските им аналози...но не могат без ток....
  • #12
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Номер 10, до преди 2015-16 кой ти караше хляба в магазина? Тогава въведоха Евро 6. А по време на баба ти само Евро 6 е имало. Една дизелова кола Евро 4, че даже и Евро 3 в изправност и без да се ребри до ламарината изобщо няма да разбереш, че е дизел. Ако мине покрай теб. Малко вече се излагате с тия разсъждения. Много си повярвах е нещо.. Жалко, че бензина все така си мирише на кисело и сега, и преди 20 години..
  • #11
    Т ( преди 8 месеца )
    Много обичам да чета разсъжденията на неграмотни самозвани интелектуалци. Единствените мръсни автомобили на пазара са електрокарите и ако проследи те процеса на от производство експлоатация и унищожаване сами ще разберете то не е нужно да си много умен. За питайте се защо е този зор да ни ги на бутат политически, а сетих се защото мислят за нас денонощно да не можеш да пътуваш спокойно да се не убиеш с колата защото за 200 к. М. Няма да се умориш много, и ще ги зареждам от ветро генератори.
  • #10
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Не ми се мисли какво са оставяли след себе си тези двигатели. Дизел преди Евро 6 си е престъпление срещу човечеството.
  • #9
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Дизела не е за леки автомобили, а за бусове, джипки, камиони, трактори и друга тежка техника. Малките разстояния скапват дизела. Най-голямата грешка е градска кола на нафта. Дизелите загряват много бавно спрямо бензин, газ, метан. Докато уж загрее и спираш, което убива двигателя, запушва филтри, прави отлагания и т.н. Ремонтите са скъпи и малко по-ниският разход излиза през носа. Който иска дизел е за голяма кола, а не за малка или средна.
  • #8
    Вин ( преди 8 месеца )
    7# Колега, не е! Турбо дизел инджекшън впръсква в отделни дюзи с отделно захранване, а при комънрейла идва по обща тръба под много по-високо налягане!
  • #7
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Трудно е да се каже коя технология е по-добра - TDi или Common Rail. Все едно Common Rail не е TDi. Афтура, афтура!
fallback
Последни