fallback

Toyota очаква най-голямата печалба в историята си

Ръстът на продажби във всички региони ще донесе 30 млрд долара на японския производител

Най-голямата японска компания за автомобили - Toyota, повиши прогнозата си за годишната нетна печалба, отчитайки високи продажби във всички региони. Ръстът се дължи на свиването на недостига на полупроводници в световен мащаб, което явно не притеснява марката, съобщава АФП.

Сега най-продаваният автомобилен производител в света очаква да реализира рекордна нетна печалба от 30 млрд. долара през текущата финансова година в сравнение с предишната си прогноза от 26 млрд. долара.

Търсенето на автомобили на Toyota е в подем, а производството се е възстановило значително от недостига на полупроводници и доставки, който засегна автомобилната индустрия през последните години. Миналата седмица компанията обяви рекордни продажби на 11,2 млн. автомобила от всички свои марки през 2023 г., запазвайки короната си на най-продаван автомобилен производител в света.

Японският гигант обаче беше изправен и пред скандали, свързани с фалшифицирани тестове за двигатели и безопасност в дъщерните ѝ дружества, които според анализаторите могат да окажат влияние върху цялостното ѝ представяне.

„Обемът на продажбите се е увеличил във всички региони от април до декември 2023 г., а структурата на печалбата се е подобрила, тъй като маркетинговите усилия заедно с усилията за намаляване на разходите са преодолели рязкото покачване на цените на материалите след пандемията от Covid-19“, заявиха от Toyota.

"С намаляването на недостига на полупроводници помолихме доставчиците и дилърите за разбиране и съдействие, за да доставим възможно най-бързо на клиентите възможно най-много автомобили", допълват от компанията.

Тoyota е пионер в производството на хибридни автомобили с изключително популярния си модел Prius. Критиците твърдят, че компанията бавно възприема двигателите, задвижвани от батерии, дори когато търсенето на превозни средства с ниски емисии нараства.

Според официални данни, публикувани миналата седмица, през 2023 г. Китай изпреварва Япония като най-голям износител на превозни средства в света - промяна, подхранвана от доминиращата роля на страната в областта на електрическите автомобили. Сега японските производители на автомобили наваксват изоставането си, като Toyota си поставя за цел да продава 1,5 млн. електромобила годишно до 2026 г. и 3,5 млн. до 2030 г.

Компанията също така се надява да започне масово производство на твърдотелни батерии, които се зареждат по-бързо от конвенционалните и осигуряват по-голям пробег на електромобилите. Въпреки това е малко вероятно Toyota да се откаже от хибридите, заяви Тацуо Йошида, автомобилен анализатор в Bloomberg Intelligence.

„Освен високите разходи, предизвикателствата пред автомобилите, задвижвани с батерии, включват ограничен пробег, инфраструктура за зареждане, стойност при препродажба и рециклиране на батериите", коментира експертът.

Според Йошида подобряването на проблемите във веригата за доставки, нарастващото търсене и слабата йена работят в полза на Toyota.

 

fallback
  • #9
    Абе каскет ( преди 8 месеца )
    Преди или след данъци, toyota прави три пъти повече печалба и три пъти повече оборот от Тесла, въпреки че продава шест пъти повече автомобили. Хайде да не печели три пъти по-малко а само два пъти по-малко на продаден автомобил. Това какво променя? А Тесла няма дългове, хвърля милиарди за разработки, а toyota трупа дългове и разпродава имущество. Сещаш ли се, че продаденото за милиарди имущество също влиза както в приходите така и в печалбата за годината?
  • #8
    До 6 ( преди 8 месеца )
    Хиляди пъти повтарям че toyota е прекалено голяма за да се гътне. В най-лошия случай дори да фалира ще я купи някой. Очевидно при толкова големи дългове вече виждат проблеми с осигуряването на свежи пари защото вече никой не им дава заеми, та миналата година започнаха да разпродават дялове от компании и имущество за да си осигурят дребни суми от по един по два милиарда. И това въпреки огромните печалби и растящите продажби. Не ти ли е малко съмнително? Мен ме съмнява че не им дават нови кредити
  • #7
    Швабен зи каскен ( преди 8 месеца )
    30 милиарда нетна печалба, Тесльо, след данъци.
  • #6
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Ивчо, какво е това "печачалба", нещо като пачанга ли? - даже и заглавията вече не си проверявате (отказах се да чета самия текст на статията, като видях, че и ти, и редакторът ви - ако въобще има такъв - сте се изс*али в/у "произведението" на журналистическата ви мисъл). Докога, бе, мързеливци и некадърници такива ще се отнасяте така с неуважение към читателите си и ще си мислите, че това ще ви се размине? Въобще кой *** ви плаща за тази "работа"!?!!?!? :-(
  • #5
    До 4 ( преди 8 месеца )
    Мите, само да те светна, че дядо ти и баща ти вероятно така са чакали да се гътне и целия западен капиталистически свят, щото е "загниващ". Дет се вика един Канон и една Нокия ви остават като пилони, на които да се подпрете докато чакате колапса на "стогодишните".
  • #4
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Освен това, ще видим дали съм излязъл прав и дали toyota ще запази тенденцията за годината да прави два пъти повече дългове отколкото и е печалбата. Да видим при милиарда печалба тази година дали дълговете са се увеличили с 60 милиарда. Досега никога едното не е пречило на другото.
  • #3
    До 2 ( преди 8 месеца )
    Ами ще видим дали съм прав към 2030 година. Засега всичко се движи точно както съм го предначертал преди няколко години. Въпреки че не бях предвидил, че останалите производители ще се откажат от агресивните планове към преминаване само на електромобили, което да ми провали прогнозите че toyota ще продава по 15 милиона автомобили с ДВГ защото останалите вече не ги произвеждат. Точката на пречупване ще е при изравняването на цените на ДВГ и електромобилите, ефектът ще е лавинообразен.
  • #2
    До 1 ( преди 8 месеца )
    Мите, ти вземи кАжи първо кви са тия бесни предсмъртни ритници на тая Тойота? Ба, тва рекордно задлъжняване и мрачни перспективи, ба това чудо. Ама така е то в мистериозния свят на счетоводните отчети - всеки си пише, каквото му е сгодно според ситуацията (и Тесла, и Тойота, и ФВ и т.н.), а после Митето се пъне да се пъчи с познания и анализи из разни незнайни уеб сайтове за новини. И накрая, "Пръц!" едно нищо от всичките му напъни.
  • #1
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Нито дума за водорода. Ако не беше онова старче Тойода, който наскоро продължаваше да говори как ще увеличат плановете за производство на водородни автомобили през 2030, защото по света имало един милиард човекът без достъп до електричество, които не може ли да си купят електромобили, то в момента toyota щеше да е лидер и в производството на електромобили. Тези 11 милиона продажби така или иначе не им се губеха, но към тях спокойно можеше да има 3-4 милиона електромобила още за тази година.
fallback
Последни