fallback

Toyota очаква най-голямата печалба в историята си

Ръстът на продажби във всички региони ще донесе 30 млрд долара на японския производител

Най-голямата японска компания за автомобили - Toyota, повиши прогнозата си за годишната нетна печалба, отчитайки високи продажби във всички региони. Ръстът се дължи на свиването на недостига на полупроводници в световен мащаб, което явно не притеснява марката, съобщава АФП.

Сега най-продаваният автомобилен производител в света очаква да реализира рекордна нетна печалба от 30 млрд. долара през текущата финансова година в сравнение с предишната си прогноза от 26 млрд. долара.

Търсенето на автомобили на Toyota е в подем, а производството се е възстановило значително от недостига на полупроводници и доставки, който засегна автомобилната индустрия през последните години. Миналата седмица компанията обяви рекордни продажби на 11,2 млн. автомобила от всички свои марки през 2023 г., запазвайки короната си на най-продаван автомобилен производител в света.

Японският гигант обаче беше изправен и пред скандали, свързани с фалшифицирани тестове за двигатели и безопасност в дъщерните ѝ дружества, които според анализаторите могат да окажат влияние върху цялостното ѝ представяне.

„Обемът на продажбите се е увеличил във всички региони от април до декември 2023 г., а структурата на печалбата се е подобрила, тъй като маркетинговите усилия заедно с усилията за намаляване на разходите са преодолели рязкото покачване на цените на материалите след пандемията от Covid-19“, заявиха от Toyota.

"С намаляването на недостига на полупроводници помолихме доставчиците и дилърите за разбиране и съдействие, за да доставим възможно най-бързо на клиентите възможно най-много автомобили", допълват от компанията.

Тoyota е пионер в производството на хибридни автомобили с изключително популярния си модел Prius. Критиците твърдят, че компанията бавно възприема двигателите, задвижвани от батерии, дори когато търсенето на превозни средства с ниски емисии нараства.

Според официални данни, публикувани миналата седмица, през 2023 г. Китай изпреварва Япония като най-голям износител на превозни средства в света - промяна, подхранвана от доминиращата роля на страната в областта на електрическите автомобили. Сега японските производители на автомобили наваксват изоставането си, като Toyota си поставя за цел да продава 1,5 млн. електромобила годишно до 2026 г. и 3,5 млн. до 2030 г.

Компанията също така се надява да започне масово производство на твърдотелни батерии, които се зареждат по-бързо от конвенционалните и осигуряват по-голям пробег на електромобилите. Въпреки това е малко вероятно Toyota да се откаже от хибридите, заяви Тацуо Йошида, автомобилен анализатор в Bloomberg Intelligence.

„Освен високите разходи, предизвикателствата пред автомобилите, задвижвани с батерии, включват ограничен пробег, инфраструктура за зареждане, стойност при препродажба и рециклиране на батериите", коментира експертът.

Според Йошида подобряването на проблемите във веригата за доставки, нарастващото търсене и слабата йена работят в полза на Toyota.

 

fallback
  • #19
    До 18 ( преди 10 месеца )
    Ако стане мяу с батериите, японските автомобилни производители яко ще го закъсат, защото собствено производство нямат. Някога някъде ще произвеждат твърдотелни батерии, ама засега единственият японски производител panasonic произвежда 90% от батериите си в фабриката на Тесла, Но въпреки това не е сред първите по обем доставчици на Тесла, които също разчитат на китайците, но и на корейците, а също така си произвеждат собствени батерии.
  • #18
    Нобелист по икономик ( преди 10 месеца )
    Айдееее, Митето от специалист по Тойота вече стана и специалист по цялата японска икономика. Ти да видиш какъв е космополит и "поуигофрен" бил? Мите, не им бери кахър на японците, те са си така от барем 40-50 години. Гледай си там БРИКС-а, че тоя фалит на Евергранд е много вероятно да е само някакъв връх на айсберга, защото при данните от китайците само дата е вярна, и да не стане "мяу" с доставките на евтини батерии.
  • #17
    Продължение ( преди 10 месеца )
    този ред на мисли, слабата йена значително допринася за по-високите разходи за живот", коментира пред CNN икономистът от Токио Нийл Нюман.Йената се срина с 6,6% спрямо щатския долар от началото на тази година, което я прави една от най-зле представящите се валути, използвани от Групата на 10-те индустриализирани държави." Все хубави неща на база отрицателните лихви и това че заплатите на японците са вдигнати с 5% за последните 30 години.
  • #16
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Страхотни са японците! Ето например как ги хвалят в статия от преди час "Япония вече не е третата най-голяма икономика в света 16 февруари 2024 Японската икономика се сви неочаквано заради слабото вътрешно потребление, което тласна страната към рецесия и я накара да загуби позицията си на третата по големина икономика в света от Германия."Япония задоволява 94% от базовите си енергийни нужди чрез внос, отвън идват и 63% от храната на японците. В този ред на мисли, слабата йена значително доприн ...
  • #15
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Само да Ви предупредя влизате в полемика с местния Мун _чо, наречен още електрика или митбъстер.Вие може да живеете в реалния свят,но той е по по най знаещ и можещ защото гледа клипове в Ютуб.Вживява се като визионер като гуру Мъск,гадател и звездоброец.Досега нито една прогноза не му се е сбъднала,но нашият мислител не се отказва.
  • #14
    До 6 ( преди 10 месеца )
    "Дет се вика един Канон и една Нокия ви остават като пилони, на които да се подпрете докато чакате колапса на "стогодишните"."Като се има предвид, че за canon и nokia говоря от 5-10 г. , А сега говорим за 2030, ще ми припомниш ли дали някой беше чувал за сегашните модели мобилни телефони преди 20 години? Също така да си чувал нещо напоследък за ВСИЧКИ Велики марки тогава? Nokia беше начело, но къде са бенефон, ericsson, motorola, siemens, panasonic, AEG,Sony,Philips,Acer, Alcatel и още други
  • #13
    Абе каскет ( преди 10 месеца )
    Ти май не слушаш внимателно какво точно ти обещават от toyota? Може и да греша но по спомен щяха да произвеждат около 100 000 автомобилът с батерии с твърд електролит през 2030 година. Направо ще излезеш прав че "Като изкарат батериите с твърд електролит сещаш ли се какво ще стане с Тесла които за батерии разчитат на внос от Азия?" Ако тръгнем да им мерим обещанията, В такъв случай Тесла няма да продаде 20 милиона автомобила а ще бъде съсипана защото ще продаде само 19,9 милиона и Ще фалира!
  • #12
    Дежавю ( преди 10 месеца )
    "#3, мисля, че електрификацията вече приключи" ако всеки път, когато някой казваше това или че са открили нови революционни батерии ми даваха по един долар сега щях да съм милионер.
  • #11
    анонимен ( преди 10 месеца )
    #3, мисля, че електрификацията вече приключи навсякъде освен в Европа. В Канада и Щатите вече никой не ще чиста електричка. Харесват много хибридите, щото се кефят на разхода. В другите части на света не мисля, че някога са имали планове да се електрифицират. В Китай ситуацията е по-различна. Там просто е лесно да регистрираш ел. кола и затова ги купуват. За другите има драми с регистрационните номера - лотарии, квоти... Просто пак изтеглихме късата клечка. А в Тойта не гледат само дойче веле.
  • #10
    Швабен зи каскен ( преди 10 месеца )
    Ха-ха, разпродава имущество, защото има - за над 570 милиарда. А дълговете на отрицателна лихва колко точно бяха? Тесла е балонът без покритие, Тойота е супер стабилна както финансово, така и технологично. Като изкарат батериите с твърд електролит сещаш ли се какво ще стане с Тесла които за батерии разчитат на внос от Азия? Приземяване, приземяване..
fallback
Последни